Цапаєва Вікторія Вікторівна заступник директора Краматорської станції юних техніків


Цапаєва  Вікторія  Вікторівна
Посада – заступник директора Краматорської станції юних техніків
Освіта – вища, Краматорський економіко-гуманітарний інститут.
Спеціальність за дипломом-вчитель початкових класів, викладач педагогіки, практичний психолог в закладах освіти.
Місце роботи – Краматорська станція юного техніка
Стаж  педагогічної роботи – 27 років
Стаж роботи на даній посаді -7 років
Дата, форми та результати підвищення кваліфікації – курси за програмою «Провайдинг іновацій в освіті», № 02135804/1237 від 04.06.2016 р., видане Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти;
Педагогічне кредо: Дітей їх особисту гідність і їх потреби  треба так само шанувати, як і дорослих, і і тільки поводячись з ними лагідно, щиро, розумно як з рівним, входячи в їх спосіб думання можна виховувати чесних, щирих, провдолюбивих і справді вільних людей.


Життєво кредо:   любить життя і цінувати кожну його хвилину.
Моя управлінська філософія:
-         Якщо ви досягли вершин – піднімайтесь вище;
-         Робити мале, але з великою любов’ю;
-         Бачу ціль – не бачу перепон;
-         Ти оригінальний від народження, не дай собі вмерти блідою копію когось іншого.
Важливо не те положення , яке ми займаємо у житті зараз, а напрямок у якому ми рухаємося.



Погоджено:                                                                                                                                       Затверджено: протокол педагогічної ради                                                                                                  наказ СЮТ ОД

від _______ 2021 року                                                                                                            від _______ 2021 р. № ___

                                                                                                                                                       Директор СЮТ

                                                                                                                                                 ______            Н.Я Любим

 

                              Положення

про внутрішню систему забезпечення якості освіти у

Станції юних техніків  Краматорської міської ради

 

І. Вступ 

Головною метою забезпечення якості освіти Краматорської станції юних техніків  (далі СЮТ) є створення умов для забезпечення права дітей та учнівської молоді на здобуття якісної позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, виховання та соціалізація особистості в процесі освітньої діяльності

Досягнення цієї мети можливе за умови забезпечення високого рівня якості освіти.

Якість освітнього процесу (діяльності) є невід’ємною складовою якості освіти, що залежить від якості освітнього середовища, включає якісні та кількісні характеристики освітнього процесу, якість професійної компетентності педагогів, якість організаційно-управлінської компетентності.

Запровадження внутрішньої системи забезпечення якості – стратегічне рішення СЮТ, що має забезпечити її дієвість та стати міцним підгрунтям для упровадження соціально-освітніх ініціатив учасників освітнього процесу щодо ефективного і сталого розвитку закладу.

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в СЮТ (далі Положення) розроблено на основі Законів  України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України.

Освітня програма закладу позашкільної освіти – це нормативний документ, який містить характеристику змісту позашкільної освіти, особливості організації освітнього процесу та освітню місію закладу позашкільної освіти.

Освітня програма закладу позашкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується керівником закладу.

Освітня програма вибудовується з урахуванням диференціації та індивідуалізації освітнього процесу, демократизації управління, створення умов для творчої діяльності і самореалізації педагогів та вихованців., збереження єдиного освітнього простору в регіоні, соціального захисту вихованців, учнів і слухачів, із забезпеченням їх права на доступність і якість позашкільної освіти, створення умов для безперервності освіти.

Освітня програма закладу позашкільної освіти є засобом забезпечення реальних умов для вибору індивідуальної траєкторії розвитку, гарантом досягнення обраних освітніх рівнів, технологічним засобом управління якістю позашкільної освіти.

Освітня програма узгоджена із законами України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», Положенням про позашкільний навчальний заклад, Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2004 р. № 651 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2004 р. за        № 1036/9635, Типовими навчальними планами для організації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти системи Міністерства освіти і науки України, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 22.07.2008 р. № 676, освітніми запитами дітей та їх батьків.

 

                II. Стратегія та процедури забезпечення якості освіти

Стратегія та процедура забезпечення якості освіти закладу базується на таких принципах:

·                                 принцип комплексного підходу, що розглядає діяльність закладу СЮТ як сукупність освітніх процесів, які спрямовані на реалізацію визначених закладом            стратегічних цілей, при цьому управління якістю освітніх послуг реалізується через функції планування, організації, мотивації та контролю;

·                                 принцип цілісності, який вимагає єдності впливів освітньої діяльності, їх підпорядкованості, визначеній меті якості освітнього процесу;

·                                 принцип безперервності, що свідчить про необхідність постійної реалізації в закладі СЮТ, на різних етапах процесу підготовки випускника закладу;

·                                 принцип розвитку, що виходить з необхідності вдосконалення якості освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результативність освітньої діяльності;

·                                 принцип партнерства, що враховує взаємозалежність та взаємну зацікавленість суб’єктів освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб у досягненні високої якості освітнього процесу.

   Внутрішня система забезпечення якості в закладі включає:

·      стратегію та процедури забезпечення якості освіти;

·      планування освітнього процесу;

·      оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

·      оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

·      оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників СЮТ;

·      забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного   управління  станціей;

·      систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

·      створення в СЮТ інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

·                                 інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами СЮТ.

 

Метою функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в СЮТ є:

·                                  гарантування якості освіти;

·                                  формування довіри суспільства до позашкільної освіти;

·                                  постійне та послідовне підвищення якості освіти;

·                                  допомога суб’єктам освітньої діяльності у підвищенні якості освіти.

 

Завданнями внутрішньої системи забезпечення якості освіти СЮТ є:

·                                  оновлення нормативно-методичної бази забезпечення якості освіти та

освітньої діяльності в СЮТ;

·                                  постійний моніторинг змісту освіти;

·                                  спостереження за реалізацією освітнього процесу;

·                                  моніторинг технологій навчання;

·                                  моніторинг ресурсного потенціалу СЮТ;

·                                  моніторинг управління ресурсами та процесами;

·                                  спостереження за станом соціально-психологічного середовища СЮТ;

·                                  контроль стану прозорості освітньої діяльності та оприлюднення інформації щодо її результатів;

·                                  розроблення рекомендацій щодо покращення якості освітньої діяльності та якості освіти, участь у стратегічному плануванні тощо;

·                                  здійснення контролю виконання чинного законодавства в галузі освіти, нормативних документів управління освіти та науки, рішень координаційно- методичної та педагогічної ради СЮТ;

·                                  експертна оцінка ефективності результатів діяльності педагогічних працівників;

·                                  вивчення результатів педагогічної діяльності, виявлення позитивних і негативних тенденцій в організації освітнього процесу та розробка на цій основі пропозицій з поширення передового педагогічного досвіду й усунення негативних тенденцій;

·                                  збір інформації, її обробка й накопичення для підготовки проектів рішень педрад, методрад, оперативних нарад;

·                                  аналіз результатів реалізації наказів і розпоряджень у СЮТ;

·                                  надання методичної допомоги педагогічним працівникам у процесі контролю.

 

Основними функціями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

·                                  інформаційно-аналітична;

·                                  контрольно-діагностична;

·                                  корективно-регулятивна;

·                                  стимулююча.

 

              Об'єктами внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

·                                  освітній процес (гурткові заняття);

·                                  результати виховної діяльності;

·                                  методична робота;

·                                  робота з батьками.

 

             Суб'єктами внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

·  керівник СЮТ і його заступник;

· особи, що мають відповідні повноваження згідно з посадовими інструкціями і/або функціональними обов'язками.

 

              Система внутрішнього забезпечення якості передбачає контроль за:

·      виконанням Законів "Про освіту" та "Про позашкільну освіту";

·      використанням методичного забезпечення в освітньому процесі;

·      реалізацією затверджених освітніх програм і навчальних планів, дотриманням затверджених навчальних графіків;

·      реалізацією права вихованців на одержання якісної освіти;

·      веденням документації гуртків (календарно-тематичне планування, журнали обліку навчальних занять, плани занять керівників гуртків);

·      організацією учнівського самоврядування;

·      профілактикою булінгу серед вихованців;

·      попередженням дитячого травматизму;

·      дотриманням статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку й інших локальних актів СЮТ;

·      охороною життя та здоров'я учасників освітнього процесу;

·      виконанням прийнятих колективних рішень, нормативних актів;

·      станом методичної роботи;

·      роботою навчальних кабінетів та лабораторій;

·      раціональним використанням наочного приладдя, ТНЗ, ІКТ-технологій;

·      станом спільної роботи СЮТ та громадськості;

·      іншими питаннями в рамках компетенції адміністрації СЮТ.

 

Методи контролю за діяльністю керівника гуртка:

·                                  анкетування;

·                                  тестування;

·                                  соціальне опитування;

·                                  моніторинг;

·                                  спостереження;

·                                  вивчення документації;

·                                  відвідування і аналіз занять;

·                                  бесіда про діяльність вихованців;

·                                  результати освітньої діяльності вихованців.

 

Методи контролю за результатами освітньої діяльності:

·                       спостереження;

·                                               усне опитування;

·                                               письмове опитування;

·                                               комбінована перевірка;

·                                               бесіда, анкетування, тестування;

·                                               перевірка документації.

 

Види внутрішньої системи забезпечення якості освіти (за змістом):

·                                 тематична (глибоке вивчення певного конкретного питання у практиці роботи методиста, керівника гуртка);

·                                 фронтальна (усебічне вивчення діяльності педагогічного колективу, групи або керівника гуртка).

 

Форми внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

·                                 персональна   (має місце як при тематичному, так і при фронтальному виді контролю);

·                                 узагальнююча (фронтальна);

 

Організація перевірки стану кожного з питань змісту внутрішньої системи забезпечення якості освіти складається з таких етапів:

·                                  визначення мети контролю;

·                                  об'єктів контролю;

·                                  складання плану контролю;

·                                  інструктаж учасників;

·                                  вибір форм і методів контролю;

·                                  констатація фактичного стану справ;

·                                  об'єктивна оцінка цього стану;

·                                  висновки, що випливають з оцінки;

·                                  рекомендації або пропозиції з удосконалення освітнього процесу або усунення недоліків;

·                                  визначення строків для ліквідації недоліків або повторний контроль.

 

Директор СЮТ забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти та разом із заступником з навчально-виховної роботи здійснює контроль за її діяльністю. Координує роботу внутрішньої системи забезпечення якості освіти особа, призначена директором СЮТ. Як експерти до участі в контролі можуть залучатися сторонні компетентні організації й окремі фахівці.

 

Підстави для проведення контролю:

·                                  атестація педагогічних працівників;

· плановість контролю;

·                                  перевірка стану справ для підготовки управлінських рішень.

 

Результати контролю оформлюються у вигляді аналітичної довідки чи     

наказу, в яких указується:

·                                  мета контролю;

·                                  строки;

·                                  склад комісії;

·                                  яка робота проведена у процесі контролю (відвідані заняття, переглянута документація гуртка, проведені співбесіди);

·                                  констатація фактів, що виявлені;

·                                  висновки;

·                                  рекомендації або пропозиції;

·                                  де підбиті підсумки контролю (засідання методичних об’єднань, нарада при директору, нарада при заступнику директора, індивідуально тощо).

 

Педагогічний працівник, який підлягає контролю, має право:

·      знати строки контролю та критерії оцінки його діяльності;

·      знати мету, зміст, види, форми та методи контролю,

·      вчасно знайомитися з висновками та рекомендаціями адміністрації.

 

За підсумками контролю з метою забезпечення якості освіти у залежності від його форми, цілей і задач, а також з урахуванням реального стану справ:

·                                 проводяться засідання педагогічної або координаційно-методичної ради, наради при заступнику директора, робочі наради з педагогічним складом;

·                                 результати перевірок можуть ураховуватись при проведенні атестації педагогічних працівників.

Директор СЮТ за результатами контролю, з метою забезпечення якості освіти приймає рішення:

·                                  про видання відповідного наказу;

·                                  про обговорення підсумкових матеріалів контролю на засіданні педагогічної ради СЮТ;

·                                  про проведення повторного контролю із залученням певних експертів;

·                                  про представлення до дисциплінарної відповідальності працівників;

·                                  про заохочення працівників;

·                                  інші рішення в межах своєї компетенції.

 

Періодичність та види контролю визначаються адміністрацією СЮТ самостійно на навчальний рік (відповідно до перспективного плану роботи станції) у міру необхідності отримання об'єктивної інформації про реальний стан справ та результати діяльності працівників і доводяться до відома колективу.

 

                          III.  Планування освітнього процесу в закладі.

 

Метою освітнього процесу в СЮТ є розвиток здібностей дітей та молоді

у сфері освіти, науки, культури, технічної та іншого      виду творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої само- та/або професійної реалізації.

Основними завданнями є:

·                                 виховання громадянина України;

·                                 вільний розвиток особистості та формування її соціально- громадського досвіду;

·                                 виховання у вихованців поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;

·                                 виховання у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;

·                                 виховання у вихованців шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;

·                                 створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців;

·                                 здобуття вихованцями первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;

·                                 формування у вихованців свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;

·                                 задоволення  освітньо - культурних  потреб вихованців,  які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;

·                                 задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;

·                                 пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованці;

·                                 вдосконалення фізичного розвитку вихованців;

·                                 організація дозвілля вихованців, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;

·                                 виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;

·                                 формування здорового способу життя вихованців;

·                                 здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.

 

Головні принципи освітнього процесу:

гуманізація, що визначає пріоритети завдань творчої самореалізації особистості, її виховання, створення умов для вияву обдарованості і талантів здобувачів освіти, формування гуманної особистості;

єдність загальнолюдських і національних цінностей, що забезпечує у змісті освітнього процесу органічний зв’язок і духовну єдність української національної культури з культурою народів світу; визначає позашкільну освіту як важливий засіб національного розвитку й гармонізації національних іміжнаціональних відносин в Україні;

демократизація, що передбачає автономію закладів позашкільної освіти різних типів та форм власності у вирішенні основних питань змісту їх діяльності, розвитку різноманітних форм співробітництва та партнерства всіх учасників освітнього процесу;

науковість і системність, що полягає в забезпеченні оптимальних умов для інтегруючої функції освітніх процесів в умовах досягнення основної мети позашкільної освіти;

безперервність, наступність та інтеграція, що забезпечує єдність всіх ланок освіти, об’єднання зусиль СЮТ з іншими закладами та організаціями; цілісність і наступність позашкільної освіти, спрямованої на поглиблення та конкретизацію освітнього процесу; набуття освіти упродовж всього життя, за умови наступності та концентричності;

багатоукладність і варіативність, що передбачає можливість широкого вибору змісту, форми і засобів позашкільної освіти, альтернативність у задоволенні духовних запитів здобувачів освіти, їх пізнавальних та інтелектуальних можливостей та інтересів, запровадження поліваріантності навчальних програм, поглиблення і розширення їх практичної сприятливості, референції та індивідуалізованого освітнього процесу;

добровільність і доступність, що передбачає право вибору та доступності в забезпеченні потреб абсолютності у творчій самореалізації, духовному самовдосконаленні, здобутті додаткових знань, умінь та навичок, підготовки до активної професійної та громадської діяльності;

самостійність і активність особистості, що полягає у забезпеченні психолого-педагогічної атмосфери, яка сприяє виявленню, розвитку і реалізації здобувачами освіти пізнавальної самостійності, творчої активності, прояву обдарованості і таланту;

практична спрямованість, що передбачає набуття здобувачами освіти певних умінь і навичок, орієнтацію на трудову діяльність у ринкових умовах, їх розширення та розвиток, а також впровадження в життя за умов інтеграції з наукою і виробництвом.

Зміст освітнього процесу ґрунтується на засадах особистісного замовлення дітей і їх батьків. Ці замовлення постійно розвиваються, варіюються, в чому і простежується безперервна динамічність позашкільної освіти у СЮТ, її нестандартність та варіативність.

 

Навчальним планом в СЮТ  передбачено організацію освітнього процесу за напрямами:

спортивно-технічний що об’єднує в собі гуртки: авіа моделювання, космічне  макетування  та конструювання

Інформаційно-технічний, що об’єднує в собі гуртки: основи комп’ютерної графіки, користувачі ПК; основи комп’ютерного набору;

предметно-технічний,  конструювання повітряних зміїв;

художньо-технічний, що об’єднує в собі гуртки: технічний дизайн, паперопластика, геометричне моделювання,  моделювання іграшок-сувенірів, виготовлення сувенірів, цифрова фотографія, гончарство, конструювання та моделювання одягу,художня кераміка

 

 Декоративно-ужитковий,  що об’єднує в собі гуртки: студія образотворчого мистецтва, художня вишивка, живопис, декоративно ужиткове мистецтво;

До закладу зараховуються вихованці віком від 6 до 18 років. Зарахування вихованців може здійснюватися протягом навчального року (в залежності від  комплектування гуртків.

Навчальний рік у закладі починається з 01 вересня і закінчується 31 травня. Тривалість навчального року встановлюється Міністерством освіти і науки України.

З 01 по 15 вересня здійснюється комплектування гуртків для першого року навчання та доукомплектування гуртків наступних років навчання. Цей період вважається робочим часом керівника гуртка.

У канікулярні дні СЮТ працює за окремим планом, затвердженим директором.

Організація діяльності гуртків СЮТ початкового, основного та вищого рівнів навчання здійснюється відповідно до навчального плану, навчальних програм, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки».

Навчальні програми спортивно-технічного напряму, інформаційно-технічного, початково-технічного, предметно-технічного напрямів, затверджені  МОН України, лист від 07.10.2019 № 1/11-8872, навчальні програми декоративно-ужиткового напряму, затверджені МОН України, лист від 08.04.2016 р.

IV. Методичне забезпечення освітньої програми

Методична робота в СЮТ – це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне підвищення компетентності і професійної майстерності кожного педагогічного працівника. Цей комплекс орієнтований  перш за все на підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті – на підвищення якості й ефективності освітнього процесу.

На засіданнях методичної ради розглядаються  питання: про основні завдання керівників гуртків -  методистів закладу позашкільної освіти, про підготовку педагогів до заняття; про систему вимог до сучасного заняття. формування системи цінностей засобами позашкільної освіти  впровадження інформаційних технологій в освітній процес; формування культури здоров’я вихованців.

Значна увага приділяється роботі з обдарованими дітьми.

Ця робота спрямована на досягнення високих результатів, ведеться облік результатів участі вихованців у масових заходах.

Досвід показує, що системна робота з обдарованими дітьми полягає у: залученні їх до конкурсів, змагань; всеукраїнських масових заходів з науково-технічного напрямку.

У визначені терміни адміністрацією закладу забезпечується організація та проведення: тижня відкритих дверей педагогів-майстрів; творчих галерей; виставок; творчих майстерень педагогів; Адміністрацією закладу вивчаються та узагальнюються матеріали з досвіду  роботи керівників гуртків.

Практикується проведення   семінарів для методистів закладів позашкільної освіти.

Педагогічний колектив працює над упровадженням інформаційно-комп’ютерних технологій в освітній  процес закладу.

Удосконаленню педагогічної майстерності та науково-методичному зростанню педагогів, підвищенню їх фахового рівня, виявленню творчих, талановитих вихованців сприяють укладені адміністрацією закладу угоди про співпрацю із закладами освіти міст та районів області. Педагоги СЮТ публікують свої наробки у фахових виданнях, беруть участь у конкурсах професійної майстерності.

Організація методичної роботи у закладі позитивно сприяє підвищенню майстерності педагогів та популяризації педагогічних здобутків; впровадженню в практику роботи нових ефективних методів з даного напрямку; розвитку творчого потенціалу колективу..

 

V. Організація освітнього процесу в закладі

Освітній процес у закладі здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей,) з використанням різних організаційних форм роботи: гурткова робота, виховна робота, змагання, конкурси, виставки, оздоровчі збори, екскурсії, практична робота у майстернях,

Вибір форм і методів навчання працівники закладу визначають самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення очікуваних результатів, зазначених в освітніх (навчальних) програмах.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в освітньому процесі.

Основними функціями оцінювання навчальних досягнень вихованців є:

·                   контролююча – визначається      рівень досягнень вихованців, рівень засвоєння нових знань;

·                   навчальна – організація підсумкової роботи, сприяє повторенню, поглибленню знань, їх систематизації, вдосконаленню вмінь і навичок;

·                   діагностуюча і коригуюча – з’ясування труднощів, які виникають у гуртківців під час навчання, виявлення прогалин у знаннях гуртківця та внесення педагогом певних коректив;

·                   стимулюючо-мотиваційна підсумкова робота розвиває відповідальність у вихованців, спонукає їх до змагань, формує позитивний мотив до творчості;

·                   виховна формує у гуртківців вміння відповідально і зосереджено працювати, застосовувати прийоми контролю і самоконтролю, сприяє розвитку активності та системності у відвідуванні занять гуртка.

 

Оцінювання знань, вмінь, навичок вихованців базується на рівневій технології оцінювання. В основу оцінювання навчальних досягнень такої технології покладено орієнтири чотирьох рівнів: П, С, Д. В (початковий, середній, достатній і високий)

Рівень - сходинка, на якій у той чи інший момент перебуває вихованець, визначається за такими показниками:

-                     початковий (репродуктивний) - відповідь вихованця характеризується початковими уявленнями про зміст програми, вихованець виконує незначну частину практичних завдань та розумових операцій відповідно набутим знанням;

-                     середній вихованець знає основний навчальний матеріал, може виконувати завдання за зразком, володіє елементарними технологічними і розумовими навичками;.

-                     достатній вихованець знає суттєві ознаки понять, явищ змісту програми; вміє пояснювати основні закономірності взаємозв’язку між розділами та темами; самостійно застосовує знання; здатний до розумових операцій, самоаналізу своїх дій та вмінь, вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь вихованців повна, правильна, логічна, обґрунтована, хоча інколи бракує власних суджень. Вихованець здатний самостійно застосовувати знання не лише у знайомих, а й у змінених ситуаціях;

-                     високий рівень знання вихованця є глибокими, міцними, узагальненими, системними; вихованець уміє застосовувати їх для виконання творчих завдань. Він вміло і самостійно оцінює різноманітні ситуації, , явища, факти. Відстоює свою особисту позицію, виступає на заняттях в ролі помічника педагога та майстра.

Рівневі показники оцінювання знань вихованців, це є перший показник ефективності роботи вихованців.

Участь вихованців у заходах, відповідно свого напряму гуртка та їх досягнення це другий показник роботи вихованців.

Результати навчання вихованців визначені прогнозованим результатом.

Визначеним для кожного гуртка його навчальною програмою.

 

V.    Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

Процедура оцінювання педагогічної діяльності педагогічного працівника включає в себе атестацію.

Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.

Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні розряди, педагогічні звання та тарифні розряди оплати праці.

Положення про атестацію педагогічних працівників затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 120 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Один із принципів організації атестації – здійснення комплексної оцінки діяльності педагогічного працівника, яка передбачає забезпечення всебічного розгляду матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивної атестації є всебічний аналіз освітнього процесу у закладі, вивчення думки батьків, учнів та колег педагога, який атестується тощо.

Визначення рівня результативності діяльності педагога, оцінювання за якими може стати підставою для визначення його кваліфікаційного рівня наведено в таблиці "Критерії оцінювання роботи педагогів позашкільного закладу".

Критерії підготовленості педагогів позашкільного закладу

 

І - високий рівень

ІІ - середній рівень

ІІІ - низький рівень

Педагог застосовує знання на практиці, володіє методами аналізу й синтезу, психодіагностики: вміє оцінювати свою діяльність у контексті інноваційної позашкільної педагогіки. Творчо використовує наукові й практичні досягнення.

Педагог інколи має труднощі у застосуванні знань на прктиці, частково володіє методами аналізу й синтезу, психодіагностики,  не завжди здатний оцінити свою діяльність з точки зору інноваційної позашкільної педагогіки. Не завжди вміє творчо використовувати наукові

й практичні досягнення.

Педагог не вміє

Оцінювати свою педагогічну діяльність. На низькому рівні володіє методами аналізу й синтезу, психодіагностики, не використовує в своїй роботі наукові та практичні досягнення. Не може застосовувати свої знання в практичній діяльності.

Педагог обізнаний із

державними

нормативними документами    в                     галузі позашкільної                          освіти, виховання,                         оволодів методикою                      проведення занять. Розуміє значення досягнень                       інноваційної вітчизняної    і                     світової наукової    та                      народної педагогіки,                      передового педагогічного досвіду.

Педагог обізнаний із

державними

нормативними документами    в    галузі позашкільної   освіти    і виховання,         оволодів методикою    виконання, але          інколи         має складнощі у визначенні їх        головних    завдань. Знає               досягнення інноваційної педагогіки, передовий  педагогічний досвід,   але      не              завжди може застосовувати їх у своїй діяльності.

Педагог недостатньо

обізнаний із державними

нормативними документами     в                         галузі позашкільної   освіти    й виховання,                               погано орієнтується в питаннях інноваційної педагогіки, не до кінця осягнув її методологічну                      основу. Недостатньо                               знає досягнення вітчизняної і світової                            педагогіки, передовий    досвід,                      не може                            виробити інноваційного                            стилю діяльності.

У педагога сформовані

вміння й навички педагогічної діяльності, вироблений

інноваційний                        стиль роботи,                  він                  здатний використовувати досягнення                  вітчизняної педагогіки, запроваджувати диференційно- діагностичну                   систему навчання.

У педагога в основному

сформовані вміння і навички педагогічної діяльності,                 але інноваційний          стиль роботи не вироблений. Він має труднощі у використанні досягнень вітчизняної і світової педагогіки,запровадженні диференційно- діагностичної системи        

навчання.

У педагога недостатньо

сформовані    вміння               й навички                       педагогічної діяльності.    Він                   може виробити               інноваційний стиль діяльності, не вміє використовувати досягнення вітчизняної та світової педагогіки, не може запроваджувати   диференційно- діагностичну                 систему навчання.

 

Ефективність роботи керівника гуртка визначається рівневими показниками оцінювання знань вихованців, а також участю вихованців у заходах, відповідно свого напряму гуртка, та їх досягнення на змаганнях, конкурсах, виставках тощо.

 

VI.                    Система та механізми забезпечення академічної доброчесності

Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково- педагогічними та науковими працівниками передбачає:

·      посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

·      дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

·      надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

·      контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

·      об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

·      самостійне виконання навчальних завдань (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

·      посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

·      дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

·      надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

 

Порушенням академічної доброчесності вважається:

·      академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

·      самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

·      фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

·      фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

·      списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

·      обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

·      хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь- яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

·      необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

 

За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники СЮТ можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

·      відмова   в   присвоєнні   або   позбавлення  присвоєного  педагогічного звання, кваліфікаційного розряду;

·      позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

 

За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути   

притягнені до такої академічної відповідальності:

·       відрахування з СЮТ;

·       повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.

Види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначені Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу закладу освіти.

 

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею   академічної доброчесності, має такі права:

·                                 ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

·      особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

·      знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

·      оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

 

VII.Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

Станція юних техніків  створює та розвиває освітнє середовище для забезпечення сприятливих умов щодо навчальної та виховної діяльності, підтримки учнів. Матеріально-технічне забезпечення відповідає ліцензійним та акредитаційним вимогам: освітній процес здійснюється у майстернях та лабораторіях. У приміщенні СЮТ є доступ до Інтернету. Вироблення навичок самостійної роботи гуртківців відбувається під час виконання індивідуальних завдань протягом усього навчального періоду (ділові та рольові ігри, ситуативні задачі, семінарські заняття, круглі столи, участь у конференціях, впровадження інноваційних технологій тощо).

Відповідальні за впровадження та виконання: адміністративно- господарська частина, завгоспом СЮТ, керівники гуртків.

 

VIII.                       Інклюзивне освітнє середовище, універсальний дизайн та розумне пристосування.

 

Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб.

Універсальний дизайн закладу створюється на таких принципах:

1.        Рівність і доступність використання.

Надання однакових засобів для всіх користувачів: для уникнення відособлення окремих груп населення.

2.        Гнучкість використання.

Дизайн повинен забезпечити наявність широкого переліку індивідуальних налаштувань і можливостей з урахуванням потреб користувачів.

3.        Просте та зручне використання.

Дизайн повинен забезпечувати простоту та інтуїтивність використання незалежно від досвіду, освіти, мовного рівня та віку користувача.

4.        Сприйняття інформації з урахуванням різних сенсорних можливостей користувачів.

Дизайн повинен сприяти ефективному донесенню всієї необхідної інформації до користувача незалежно від зовнішніх умов або можливостей сприйняття користувача.

5.   Припустимість помилок.

Дизайн повинен звести до мінімуму можливість виникнення ризиків і шкідливих наслідків випадкових або ненавмисних дій користувачів.

6.   Низький рівень фізичних зусиль.

Дизайн розраховано на затрату незначних фізичних ресурсів користувачів, на мінімальний рівень стомлюваності.

7.   Наявність необхідного розміру і простору.

Наявність необхідного розміру і простору при підході, під’їзді та різноманітних діях, незважаючи на фізичні параметри, стан і ступінь мобільності користувача.

 


            Пріоритетні завдання роботи Станцїї юних техніків на
     2018-19  навчальний рік

У  2018 навчальному році адміністрацією спільно з педагогічним колективом була продовжена робота над удосконаленням механізму управління та повноцінною реалізацією навчально-виховного процесу, спрямованого на забезпечення конкурентоздатності у позашкільному виховному просторі при наданні позашкільних освітніх, навчальних та дозвіллєві послуги.
Основними нормативними документами, якими керувалася Станція юних техніків при роботі у навчальному році:
1.         Державна національна програма «Освіта» (Україна XXI століття).
2.         Закон України «Про освіту».
3.         Закон України «Про позашкільну освіту».
4.         Концепція виховання дітей та молоді в національній системі освіти.
5.         Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті.
6.         Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки.
7.         Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад» від 06.05.2001 № 433 - зі змінами від 27.08.2010 № 769.
8.         Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Державної соціальної цільової програми розвитку позашкільної освіти»
9.         Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки (Указ Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015)   
10.     Програма національно-патріотичного виховання дітей та молоді у Донецькій області на 2016 — 2020 роки. 
11.     Указ Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку ПНЗ»
12.     Розвитку освіти в Україні» від 30.09.2010 № 926/2010.
13.     Указ Президента України «Про заходи щодо розвитку системи виявлення і підтримки обдарованих та талановитих дітей та молоді» від 30.09.2010 №927/2010.
14.     Статут СЮТ Краматорської міської ради, затверджений рішенням Краматорської міської ради № 20/VⅠⅠ-92 від 29.03.2017 р.
Особливе місце при плануванні діяльності СЮТ посідає Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, схвалена Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344, метою якої є підвищення доступності якісної, конкурентоспроможної освіти відповідно до вимог інноваційного сталого розвитку суспільства та економіки;

забезпечення особистісного розвитку людини згідно з її індивідуальними здібностями, потребами на основі навчання протягом життя.
2018-19 навчальний рік продовжив славні традиції закладу щодо розвитку талантів дітей, підтримки їх творчих, інтелектуальних і спортивно - технічних досягнень.
З огляду на зазначене, актуальними питаннями продовжують бути:
- забезпечення вільного вибору кожною дитиною напряму та виду діяльності, врахування запитів дітей та батьків у роботі позашкільного навчального закладу;
- впровадження особистісно-орієнтованих технологій; компетентнісного та діяльнісного підходів у навчально-виховний процес позашкільного навчального закладу;
-                створення умов для соціально-педагогічної, психолого-педагогічної підтримки дітей та молоді «групи ризику», соціально вразливих груп; профілактика асоціальної поведінки в дитячому й молодіжному середовищі;
-                профілізація навчально-виховного процесу; організація допрофільної та профільної підготовки вихованців позашкільних начальних закладів;
-                розвиток інформаційних та комунікативних технологій, організація дистанційного навчання у позашкільному навчальному закладі, в тому числі, для дітей з особливими потребами;
- удосконалення змісту навчальних програм, форм і методів навчання та виховання на основі компетентнісного і діяльнісного підходів
При плануванні роботи буде продовжено врахування основної проблеми міста «Впровадження інноваційних технологій в НВП та методичну роботу з педагогічними кадрами в умовах реалізації Державних стандартів початкової та базової повної, загальної, середньої та позашкільної освіти», а спираючись на неї у позашкільному навчальному закладі (Станція юних техніків) та базах загальноосвітніх навчальних закладів міста будуть створені умови виховного й освітнього простору з потужним впливом на всебічний творчий розвиток особистості, що сприяє формуванню й розвитку її ціннісних моральних та національно-культурних орієнтацій та духовних пріоритетів.
Метою основних орієнтирів виховання у СЮТ залишається: «Формування та відродження національно – патріотичних цінностей та духовності в дитячо – юнацькому середовищі засобами позашкільної освіти».
Виховні орієнтири передбачають залучення учнів до різних форм творчої та суспільно корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, рекреаційної, екологічної, що організовуються у години дозвілля, тобто у позакласний й позаурочний час.
Мета виховної роботи СЮТ: формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно само реалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал.
-                         організація виховного процесу в учнівському колективі на засадах проектної методики;
-                       створення програми виховання для окремої групи з урахуванням індивідуально-педагогічних можливостей керівників гуртків, батьків, а також - результатів вивчення рівнів фізичного, соціального, психічного та духовного розвитку вихованців;
-                         змістове наповнення виховання з урахуванням вікових особливостей учнів;
-                       задоволення базових потреб особистості вихованця (фізіологічних потреб, потреби в безпеці, любові та прихильності, визнанні та оцінці, в самоактуалізації) в умовах позашкільного навчального закладу;
-                       реалізація у процесі роботи особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в дитячих колективах.
-                     Відповідно до поставлених завдань учасники навчально-виховного процесу приділяють належну увагу формуванню морально-етичних якостей, громадської свідомості та професійної орієнтації вихованців,  сприянню розвитку їх творчих здібностей, прагнення до здорового способу життя, формуванню здоров’язберігаючого освітнього простору.
-                     Програмне забезпечення навчального процесу
-                     Організація навчально-виховного процесу у навчальному закладі здійснюється відповідно до робочих навчальних програм, складених на основі Типових навчальних програм, затверджених та рекомендованих Міністерством освіти і науки України.    

Результативність управлінської   діяльності
Підсумки організаційно – педагогічної діяльності.
Узгодженість та ефективність роботи   колективу СЮТ залежить від організації навчально – виховного процесу адміністрацією. Тому головним та найважливішим показником роботи заступника директора вважаю якість  організаційно –педагогічної діяльності. Зміст, охоплена аудиторія, та результативність приведені у таблиці №1                                        Таблиця №1
Організаційно – педагогічна діяльність
Охоплена аудиторія
результат
Складання плану роботи
з методичної та організаційно – масової роботи
Директор, заступник директора, методист, керівники гуртків
Система навчально – виховної та масової роботи в СЮТ
Складання графіку роботи адміністрації, та керівників гуртків
Адміністрація, керівники гуртків
Складання графіка роботи
Методичні об‛еднання керівників гуртків
Керівники гуртків за напрямками роботи СЮТ
Своєчасне вивчення нормативних документів, висвітлення проблеми навчання і виховання в гуртках, визначення стратегії їх вирішення, пропаганда передового педагогічного досвіду, удосконалення педагогічної майстерності  педагогів
Функціонування активу гуртківців СЮТ, та батьківського комітету СЮТ
Адміністрація, керівники гуртків СЮТ
Організаційні й проблемні питання діяльності закладу
Ведення «соціальних паспортів» гуртка
Керівники гуртків СЮТ
Інформаційна забезпеченість, соціальний захист дітей пільгової категорії.

Функціонування інформаційних стендів організаційно – масової, навчально – виховної роботи в СЮТ, атестації працівників. З охорони праці й безпеки життєдіяльності
Педагогічний колектив СЮТ, вихованці, батьки
Оприлюднення поточної інформації стосовно навчально – виховної роботи, організаційні питання проведення атестаційних заходів інформація що до роботи з охорони праці.
Ведення книги внутригурткового контролю
Керівники гуртків
Контроль за організацією навчальної діяльності, ведення гурткової документації.
Проведення нарад з керівниками гуртків щодо ведення гурткової документації, планування і організація масових заходів тощо
Керівники гуртків
Якісна організація навчально – виховного процесу
Прийоми поточних звітів керівників гуртків, складання узагальнених звітів
Колектив СЮТ
Відстеження результативності роботи СЮТ, надання інформації до управління освіти
Організація масових заходів в СЮТ
Керівники СЮТ
Поглиблення знань в гуртках СЮТ, виховувати позитивні риси характеру у гуртківців, організованість
Зазначена організаційна робота забезпечує трудову дисципліну, керівників гуртків та вихованців, узгодженість роботи колективу станції юного техніка, та є умовою прагнення педагогів до професійного вдосконалення.
Підсумки роботи за окремими посадовими обов’язками
Організація навчально -  виховного   процесу, управління, контроль.
-         Поповнення навчально – методичної  матеріально технічної бази;
-         Поточне і перспективне планування закладу;
-         Організація профільного і до профільного навчання в гуртках;
-         Облік успішності учнів
-         Контроль за відвідуванням занять учнями
-         Розробка та координація навчально – предметної документації,координація роботи з виконання навчальних програм у гуртках СЮТ
-         Упровадження інноваційних технологій.
Робота в станції юних техніків ведеться відповідно до нормативно – правової бази, згідно з річним планом СЮТ. Документація закладу оформлена відповідно до вимог .в СЮТ ведеться моніторинг успішності вихованців  участь ії в Всеукраїнських, обласних, міських конкурсах та виставках , благодійних акціях та аукціонах.
Протягом 2017-2019 рр вивчається питання викладання поточного матеріалу в гуртках інформаційно – технічного напрямку, спортивно – технічного напрямку, науково – технічного напрямку, початково технічного напрямку, художньо технічного напрямку, декоративно ужитковому напрямку та художно – естетичному напрямках.
Визначенні питання заслухувалися на нарадах при директорі, педагогічних нарадах, за результатами видані певні документи.
Показниками ефективності діяльності з організації навчально – виховного процесу є підвищення якості виконаних робіт, результативність участі в Всеукраїнських, обласних, та міських конкурсах та виставках, підвищення рівня життєвих компітентностей   вихованців.



Організація  роботи в СЮТ
1.     Підвищення професійної майстерності
-         Традиційні та інтерактивні методичні заходи на базі СЮТ
-         Участь у роботі шкільних та міських МО
-         Участь у роботі творчих груп різних рівнів
-         Участь у конкурсах, творчих ініціативах
2.     Робота з молодими спеціалістами
-         Проведення міських та обласних семінарів на базі СЮТ
-         Участь у науково – практичних конференціях, виставках;
-         Друкування в фахових виданнях, засобах масової інформації
-         Протягом 2018-2019 навчального року педагогічний колектив закладу спрямовував свої зусилля на запровадження в навчально-виховний процес сучасних педагогічних технологій, створення активного соціально-педагогічного середовища, яке сприяє вмінню творити.
-          Педагогічні працівники, працювали  над методичною проблемою закладу «Виховання і розвиток життєво компетентної творчої особистості».
-         Методичний супровід навчально – виховного процесу традиційно здійснювався шляхом забезпечення педагогів закладу  навчальними програмами, методичними посібниками, підручниками, періодичними виданнями та був створений банк даних науково – методичних матеріалів і документів.
-         Чільне  місце у структурі управління приділялося засіданням педагогічної ради, на яких здійснювали аналіз найважливіших питань навчально-виховного процесу, передбачених річним планом роботи. 

 Протягом  2018 навчального року в закладі проведені відкриті заняття в усіх групах. Вони стимулювали дітей і керівників, допомагали побачити рівень навчальних досягнень гуртківців, сприяли  розвитку співпраці керівників гуртків та батьків. Під час проведення відкритих занять активізувалася форма «взаємовідвідування» між педагогічними працівниками. Аналізуючи відкриті заняття на засіданні МО, зроблені висновки, що відкриті заняття, проведені у гуртках побудовані на основі програмових вимог з урахуванням вікових особливостей, а зміст навчального матеріалу відповідає основним принципам таким, як системність та наступність. Керівники до занять підготовлені, чітко дотримуються структури занять. Педагогами застосовуються різноманітні форми проведення  занять, вони поєднують колективні та індивідуальні форми роботи. На заняттях створена емоційна, доброзичлива, вимоглива атмосфера. З метою активізації та зацікавлення  дітей  керівники вміло використовували наочний матеріал відповідно до  профілю гуртка і теми заняття. На високому методичному рівні провели заняття керівники гуртків – методисти : Морозова О.С., Виноградова А.С., Кравченко О.М., Дубровіна Т.П..
Серед молодих педагогів кращі заняття провели Василенко В.А. і Іванова А.В.
-         Керівникам гуртків рекомендовано взяти до уваги зауваження і пропозиції щодо відкритих занять, а саме:
-         - вернути увагу на дисципліну та створення комфортної робочої атмосфери  на занятті;
-         -звернути увагу на підбір цікавого інформаційного матеріалу відповідно до вікової категорії гуртківців, на більш енергійну та емоційну подачу навчального матеріалу;
-         Один з компонентів у структурі методичної роботи СЮТ - робота Школи малодосвідченого педагога, яка працювала з метою надання педагогам-початківцям методичної допомоги у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, з якими зустрічаються молоді керівники гуртків, підтримання бажання плідно працювати. До слухачів «Школи малодосвідченого педагога» входили: Іванова А.В., Василенко В.А., Триценко С.В., Подушка О.М.
-        Відповідно наказу СЮТ, педагоги - наставники проводили індивідуальні консультації, відвідували заняття молодих колег, допомагали у наданні методичної допомоги в підготовці та проведенні занять.
-         Протягом року вивчався та поширювався передовий педагогічний досвід роботи керівників гуртків з таких питань: «Впровадження інноваційних технологій» на прикладі роботи керівника гуртка – методиста  «Флористика та живопис» Дубровіної Т.П., та «Проектна діяльність в навчально – виховному процесі» керівника гуртка - методиста Морозової О.С..
-         Для педагогічних працівників і всіх відвідувачів створено постійні і тематичні виставки літератури («Законодавство України про освіту та виховання», «На допомогу керівнику гуртка», «Для вас батьки», «Ми вибираємо життя», «Атестаційний куточок»).
-         Педагоги станції юних техніків підготували матеріали для видання у фахових українських журналах, було надруковано:
-         -у журналі «Вісник вищої освіти» статтю керівника гуртка Краматорської станції юних техніків В.Л.Любім за темою «Використання регіональної сировини в декоративно – ужитковій творчості», № 4 2015 р.;
-          -у журналі «Позашкільна освіта» статтю керівника гуртка – методиста Краматорської станції юних техніків О.С.Морозової за темою «Студія «Стиль» шлях творчості». № 12 2015 р. А у 2016 році надруковано:
-         - у журналі «Трудове навчання в школі» статтю керівника гуртка – методиста Краматорської станції юних техніків О.С.Морозової по темі «Майстер –клас. Панно «Тюльпани» вишивка стрічками», № 4 2016 р.
-         - у журналі «Трудове навчання в школі» статтю керівника гуртка  Краматорської станції юних техніків Н.А.Умарорової по темі «Майстер –клас. Палітра флори. Закладка для книжки в стилі «ошибана»», № 22 2015 р.;
-          - у журналі «Трудове навчання в школі» статтю керівника гуртка Краматорської станції юних техніків В.А.Василенко по темі «Майстер –клас «Тюльпани» вишивка стрічками», №23 2016 р.;
-         - у журналі «Трудове навчання в школі» статтю керівника гуртка Краматорської станції юних техніків А.С.Виноградової по темі «Майстер –клас. Виготовлення емблеми навчального закладу», № 17 2016 р.;
-         - у журналі «Трудове навчання в школі» статтю керівника гуртка Краматорської станції юних техніків  Т.П.Дубровіної по темі «Майстер –клас. Виготовлення декоративних ваз із пляпош та їх оздоблення », № 22 2016 р.;
-         Були підготовлено і проведена 8 заходів: семінарів, семінарів – практикумів для керівників гуртків різних напрямків, вчителів початкових класів,  праці і образотворчого мистецтва та для педагогів – організаторів шкіл міста.
-         Педагоги закладу приймали активну участь у обласній конференції «Реалії та перспективи національно – патріотичного виховання у вимірі сучасності», яка проходила у КУГ та для якої була підготовлена виставка кращих робіт гуртківців під назвою «Моя країна – Україна».
-         У семінарі, який проходив у ЗОШ №1, для заступників директорів з виховної роботи IV освітнього округу «Виховання громадської позиції у сучасного учня» педагоги СЮТ приймали активну участь Під час проведення практичного блоку зав. методичним відділом  Л.В.Ісіметова ознайомила присутніх з питанням «Виховання національної свідомості і патріотизму засобами декоративно – ужиткової творчості», а керівники гуртків провели майстер – класи: - керівник студії «Паперова пластика» О.М.Кравченко проводячи класичний майстер - клас навчила усіх присутніх виготовляти червоні маки, які є своєрідними символами пам’яті для українського народу; - керівник студії «Сувенір» Т.П.Дубровіна проводячи експрес майстер – клас ознайомила усіх з різноманітними оберегами, які виготовляють вихованці її студії та розповіла про кожен з присутніх символів; а закінчила низку класичних майстер – класів керівник студії «Декор» Н.А.Умарова, яка робила з присутніми серце – сувенір прикрашене трояндами у жовто – блакитних кольорах, що символізує любов до своєї Батьківщини.
-         Педагоги станції юних техніків приймали активну участь у Всеукраїнській науково – практичній конференції під назвою «Спадщина Івана Франка у світлі сьогодення», яка проходила на базі технологічного факультету Донбаського державного педагогічного університету міста Слов’янська. Педагоги позашкільники виступали перед учасниками конференції за доповідями: «Обереги української культури» Т.П.Дубровіна, «Збереження традицій українського розпису під час гурткових занять» Триценко С.В, «Виготовлення вітальних листівок власноруч» О.С.Морозова, «Використання техніки витинанка у гуртковій роботі – вагомий крок до збереження національного мистецтва» О.М.Кравченко, «Використання різноманітних технік у виготовленні прикрас» Н.І.Каленська, «Збереження національних традицій при виготовленні прикрас з бісеру» А.С.Виноградова, «Національні риси у декоративно – ужитковому мистецтві України» Н.А. Умарова. По завершенню конференції керівники гуртка отримав сертифікати учасників конференції.
-         Було підготовлено презентацію досвіду роботи кращих керівників гуртків: керівника гуртка «Початкового технічного моделювання» Н.І.Каленської та керівника гуртка «Бісероплетіння» А.С.Віноградової. Ця робота висвітлювалася на засіданнях педагогічної ради.
-         Діяв методичний консультативний пункт до якого зверталися як педагоги позашкільники, так і педагогічні працівники загальноосвітніх шкіл міста з питань самоосвітньої діяльності.
-         У співпраці з методичним кабінетом УО проводилася робота по надаванню  інформаційно-методичної і практичної допомоги педагогічним колективам дошкільних закладів (д-с №37 та 91), загальноосвітніх шкіл (ЗОШ №!,6,11,13,21,23, 31,32,33,) , позашкільних закладів (ЦПР, СЮТ м. Слов’янська), професійних навчальних закладів (ДДПУ м.Слов’янська) в ознайомленні та організації прикладної та технічної творчості під час проведення різноманітних майстер – класів..
-         Постійно готувалися і розповсюджувалися методичні матеріали на допомогу організаторам і керівникам гуртків та студій. Це і положення для участі у конкурсах, виставках та змаганнях і методичні рекомендації по участі і проведенню майстер – класів.
-          Підготовлені та випущені «Інформаційні вісники», серед  яких є і тематичні: «Навички проти звичок» і «Компетентний  підхід до організації навчально – виховного процесу».
-         На допомогу керівникам гуртків – О.С.Морозовій, Т.П.Дудровіній, А.С.Виноградовій та О.М.Кравченко розроблено «Положення про портфоліо вихованців» і «Положення про портфоліо керівників гуртків».

Організація масових заходів СЮТ
Протягом поточного навчального року проводилась ціла низка масових заходів, в яких брали участь вихованці  гуртків СЮТ
Це такі  заходи : дитячі свята «День відкритих дверей», «Барви золотої осені», «Осінь рідного краю», «Здорове місце- здорові ми», «День міста», «День  машинобудівника», «Свято першого дзвоника» ( майстер – класи та виставки в школах 4 –го загальноосвітнього округа), « Іде святий Миколай», «Свята масляної», «Зимові фантазії», «Свято святого Валентина»,  «Привітальна Валентина», «Подарунок матусі», «Збережемо першоцвіти», «Благодать Великодня», «Моя дорога до храму», «Ми пам’ятаємо», «Діти -  наше майбутнє».
Благодійні акції:
-         аукціон  для дітей інвалідів «Подаруй надію», «Ми різні ми рівні».
-          міська благодійна акція, яку проводила Міська станція переливання крові, присвячена святкуванню «Дня  донора» ,  «Від серця до серця»:
-         благодійній акції  яку проводила  міська спилка червоного хреста, про попередження захворювання на ВІЛ,СНІД,                                         туберкульоз;
-         часть у акції про попередження  тютюнопаління «Чисте дихання»;
-         акція «Воскрес Христос, Воскресне й Україна»
-         благодійна акція яку проводив жіночій клуб «Пані» «Мелодія рушника
-         міська  акція яку проводила благодійна організація «Самопоміч», присвячена Дню захисту дітей «Щасливі діти – щасливе майбутнє»;
-         акції, яка проводила міська бібліотека ім. Пукшина під назвою «Світ чудес – дитяча бібліотека»,
-          проведення  благодійної акції , майстер – класу та виставки дитячих робіт «Моя країна – Україна»;
-         виставка – акція, яку проводило Швейцарська посольство в Україні «Війна очами дітей»;


Приймали участь у міських виставках:
-         виставка дитячих  робіт присвячена початку навчального року на базі шкіл № 1,6,11,13,21, 23,32,33,31;  більш ніж 150 робіт;
-         виставка дитячих робіт присвячена святкуванню Дня міста « Моя країна -  Україна» - понад 60 робіт;
-         виставка на базі КУГ «Знай і люби свій край» - 55 робіт;
-         виставка конкурс з образотворчого мистецтва для дітей соціального захисту «Ми усе можемо» -25 робіт;
-         виставка дитячих робіт на базі дитячою бібліотеки ім. Чехова «Осінь рідного краю» -  25 робіт
-         виставка з декоративно – ужиткової творчості та образотворчого мистецтва « Таємниці народних ремесел»-                           20 робіт;
-         виставка з образотворчого мистецтва «Дитячі фарби Донеччини»- 20 робіт;
-         виставка дитячих робіт СЮТ «Різдвяні забави» - 150 робіт;
-         виставка дитячих робіт «Збережемо першоцвіти»- 30 робіт;
-         виставка дитячих робіт «Замість ялинки – зимовий букет»- 20 робіт;
-         виставка робіт образотворчого мистецтва «Мій улюблений домашній  петомець» - 10 робі;
-          виставка робіт з ори гамі «Білосніжні грані оригамі» - 80 робіт;
-         виставка робіт з декоративно ужиткової творчості «Моя країна – Україна»30 робіт;
-         виставка дитячих робіт «Зимова красуня» - 23 роботи;
-          виставка робіт з технічного моделювання молодших школярів -10 робіт;
-         виставка – конкурс оберегів-35 робіт;
-          виставка конкурс «Знай і люби свій край»- 45 робіт
-         виставка конкурс «Мій пухнастий друг»- 8 робіт

Проведені заходи патріотичного спрямування:
-  змагання з авіамодельного спорту по зальним моделям літаків присвячені:  Дню захисника України  «Стежками героїв»;
- виставка  вихованців СЮТ в виставковому залі «СЮТик» , до  Дня  конституції України;
- виставка з декоративно ужиткової творчості  присвячену Дню примирення;
- образотворчого мистецтва на базі  СЮТ присвячену Дню перемоги у другій світові війні;
- Проведена виїзна  виставка  до Дня незалежності України;
- виставка дитячих робіт СЮТ на базі ЗОШ №1 присвячена Дню незалежності та соборності України;
- виставка до дня пам’яті по загиблим у Краматорські:  акція «Ми пам’ятаємо»;
- проведення виставки та майстер – класів для дітей та воїнів АТО на базі ЗОШ №8 присвячену Великодню.
Прийняли участь в обласних виставках
-         обласна виставка з декоративно – ужиткової  творчості, яка проводилася на базі обласного еколого -  натуралістичного центру  «Природа і творчість» - 10 робіт;
-         обласна виставка – конкурс з декоративно – ужиткового мистецтва  «Творчі скарби Донбасу»- 10 робіт;
-       обласна виставка – конкурс робіт з декоративно – ужиткової творчості та образотворчого мистецтва «Моя країна –                                              Україна» -  24 роботи;
-         обласна виставка «Віфлеємська зірка» 12 робіт;
-         обласна – виставка – конкурс «Благовіст» -10 робіт;
-         обласна виставка – конкурс «Збережемо першоцвіти» 15 робіт;
-         обласна виставка конкурс з декоративно ужиткової творчості « Знай і люби свій край» - 17 робіт
-         обласна виставка конкурс з ори гами – 10 робіт;
-         обласна виставка – конкурс з технічного моделювання молодших школярів – 24 роботи;
-         обласна виставка – конкурс «Наш пошук і творчість тобі – Україно» - 5 робіт.
Прийняли участь в обласних змаганнях:
-         Обласні змагання з авіамодельного спорту ( кімнатні авіамоделі);
-         Обласні змагання з повітряних зміїв, серед учнівської молоді Донецької області;
-         Обласні змагання з ракето модельного спорту;
Прийняли участь в  регіональних змаганнях :
-         регіональні змагання з авіамодельного спорту ( кімнатні авіамоделі);
Прийняли участь в Всеукраїнських виставки;
-         всеукраїнська виставка – конкурс декоративно – ужиткового  і образотворчого мистецтва  «Знай і люби свій край»;
-         всеукраїнська виставка – конкурс з технічного моделювання молодших школярів
-         всеукраїнська виставка – конкурс «Наш пошук і творчість тобі – Україно»;
Щодо аналізу якісних  показників роботи гуртків , то вони визначаються результативністю участі вихованців гуртків вищевказаних масових заходах.
Серед найкращих вихованців: Холіна Аліна, Косік Ганна, Конопля Дарья, Соколова Ліза (кер. Дубровіна Т.П.), Гудзенко Вікторія, Болотов Дмитро ( кер.Умарова Н.А.), Кравченко Марина, Тюленева Настя, Жиголова Настя,Тіторенко Настя, Шеіна Софія ( кер. Кравченко О.М.), Ліщік Катерина, Стожарова Людмила, Лагунова Тоня ( кер.Кубасова П.С), Мусліенко Аля, Лапушанська Катерина ( кер. Морозова О.С.), Перерва Тетяна ( кер. Петрова О.В.), Міронова Настя, Слабая Даша, Слабая Поліна ( кер. Виноградова А.С.), Курінний Олександр, Бондаренко Михайло ( кер. Москвін М.Л.), Кочаров Ален ( кер Деревьянченко В.Т.), Суков Даніл, Завгородній Герман (кер. Каленська Н.І.).
Діяльність Станції юних техніків  2015-2016.навчальному році була організаційно-побудована за пріоритетними  напрямками: гурткова робота; методична діяльність; культурно – дозвіллєва діяльність.
Навчально-виховний  процес здійснювали  19 педагогів. - керівників гуртків .
Об’єднуючи  1155  вихованців у 77 гуртках (груп) -  педагоги робили спільну справу – залучали всіх без винятку дітей, які бажали розвивати свої здібності й таланти, цікаво і з користю проводити вільний час, а також отримати початкові професійні знання.
 Відповідно до частини 1 ст. 17 Закону України «Про позашкільну освіту» тривалість занять у позашкільному навчальному закладі визначається навчальними планами і програмами, з урахуванням психофізичного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій. У Статуті СЮТ зазначено, що у позашкільному навчальному закладі проводяться спарені заняття.
     Віковий склад вихованців СЮТ – від 5 до 21 року.
     Режим роботи гуртків для дітей дошкільного віку (5-6 років) – по 1,5 астрономічних години, молодшого, середнього та старшого шкільного віку – по 2(3) години 2 рази на тиждень.
     Тривалість занять визначена навчальними планами та програмами у дітей і становить  – 45 хвилин.
На базі 6 шкіл працюють 9 керівників гуртків за 10 напрямками. В них, навчалися 165 дітей:
у ЗОШ № 13 (Малотаранівка) – працював гурток «Художня вишивка» керівник гуртка – методист Морозова О.С. (1 гр.–15 дітей);
у ЗОШ № 30 (Ясногірка) – працював гурток «Образотворчого  мистецтва» - керівник гуртка Іванова  А.В.  (1 гр. –          15 дітей);
у ЗОШ № 21 (Ясногірка) – працював гурток «Природа і фантазія» - керівник гуртка Дубровіна Т.П.(1 гр. – 15 дітей);
у ЗОШ № 21 (Ясногірка) – працював гурток «Паперопластика» - керівник гуртка Кравченко О.М.(1 гр. – 15 дітей);
у ЗОШ № 32 - працював гурток «Виготовлення  сувенірів» - керівник гуртка Василенко В.А. (1 гр. – 15 дітей);;
у ЗОШ № 32 (Шабельківка) – працював гурток «Народна творчість» та «Фітодизайн» - керівник гуртка Умарова Н.А.     (2 гр. – 30 дітей);
у ЗОШ № 32 (Шабельківка) – працював гурток «Макраме» та «Іграшка» керівник гуртка Пертова О.В. (2 гр. – 30 дітей)
у ЗОШ № 33 (Пчьолкіно) – працював гурток «Бісероплетіння»  керівник гуртка Виноградова А.С. (1 гр. - 15 дітей)
у ЗОШ № 18 - – працював гурток «Образотворчого  мистецтва» - керівник гуртка Триценко С.В..  (1 гр. –          15 дітей);
-                     Кожен керівник гуртка планував та реалізовував свою діяльність за профілем гуртка, враховуючи проблемні питання, річний план СЮТ та програму гуртка.
-                     Педагоги координували виховну роботу із  урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх нахилів і інтересів, створювали умови для організації змістовного дозвілля, проводили відповідні заходи, щодо національно - патріотичного виховання, профілактики правопорушень, травматизму, техніки безпеки, правил дорожнього руху.
-                      

Участь у благодійних акціях  Краматорськой СЮТ
1.     Участь у  міській благодійній акції  - виставці, яку проводила громадська організація «Зірка Крама» - «Здорове місце»
2.     Участь у міській  благодійній акції, яку проводила «Спілка червоного хреста», про попередження туберкульозу  - « Чисте дихання»
3.      Участь у міській  благодійній акції, яку проводила «Спілка червоного хреста», про попередження захворіння  ВІЛ та СПІДу
4.     Участь у міській  благодійній акції, яку проводила «Спілка червоного хреста», до дня святкування 95 –ти річчя заснування спілки червоного хреста.
5.     Участь у міській  благодійній акції – виставці,  яку проводила Міська станція переливання крові, присвячена святкуванню «Дня донора» - «Від серця до серця»
6.     Участь у міській  благодійній акції -  аукціоні  дитячих робіт, яку проводив міський історичний музей, «Подари надію»
7.     Участь у  міській благодійній акції, яку проводив історичний музей міста «Хустинка ветерану»;
8.     Робота с міськім відділом культури:
-         Виготовлення прикрас на  центральну міську ялинку ( 80 шт. – зірочок, 30 шт – хлопушок, 30 шт – подарунків)
9.     Робота с обласним еколога – натуралістичним центром с. Піски, та с Всеукраїнським дитячим союзом «Екологічна варта»
-         Участь у обласному  екологічному  конкурсі – акції   «Природа та творчість», «Збережемо ялинку» та «Першоцвіт», виготовлення листівок та плакатів.









Немає коментарів:

Дописати коментар