Погоджено: Затверджено: протокол педагогічної ради
наказ СЮТ ОД
від
_______ 2021 року
від
_______ 2021 р. № ___
Директор СЮТ
______ Н.Я Любим
Положення
про внутрішню систему забезпечення якості освіти у
Станції юних техніків Краматорської міської ради
І. Вступ
Головною метою забезпечення якості
освіти Краматорської станції юних техніків
(далі СЮТ) є створення умов для забезпечення права дітей та учнівської
молоді на здобуття якісної позашкільної освіти відповідно до їх здібностей,
обдарувань, виховання та соціалізація особистості в процесі освітньої
діяльності
Досягнення цієї мети можливе за
умови забезпечення високого рівня якості освіти.
Якість освітнього процесу
(діяльності) є невід’ємною складовою якості освіти, що залежить від якості
освітнього середовища, включає якісні та кількісні характеристики освітнього
процесу, якість професійної компетентності педагогів, якість
організаційно-управлінської компетентності.
Запровадження внутрішньої системи
забезпечення якості – стратегічне рішення СЮТ, що має забезпечити її дієвість та
стати міцним підгрунтям для упровадження соціально-освітніх ініціатив учасників
освітнього процесу щодо ефективного і сталого розвитку закладу.
Положення про внутрішню систему
забезпечення якості освіти в СЮТ (далі Положення) розроблено на основі Законів України «Про освіту», «Про позашкільну
освіту», «Про охорону дитинства», Концепції національно-патріотичного виховання
в системі освіти України.
Освітня програма закладу
позашкільної освіти – це нормативний документ, який містить характеристику
змісту позашкільної освіти, особливості організації освітнього процесу та
освітню місію закладу позашкільної освіти.
Освітня програма закладу
позашкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується
керівником закладу.
Освітня програма вибудовується
з урахуванням диференціації та індивідуалізації освітнього процесу,
демократизації управління, створення умов для творчої діяльності і
самореалізації педагогів та вихованців., збереження єдиного освітнього простору
в регіоні, соціального захисту вихованців, учнів і слухачів, із забезпеченням
їх права на доступність і якість позашкільної освіти, створення умов для
безперервності освіти.
Освітня програма закладу
позашкільної освіти є засобом забезпечення реальних умов для вибору
індивідуальної траєкторії розвитку, гарантом досягнення обраних освітніх
рівнів, технологічним засобом управління якістю позашкільної освіти.
Освітня програма узгоджена із
законами України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту», «Про наукову і
науково-технічну діяльність», Положенням про позашкільний навчальний заклад,
Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в
позашкільних навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і
науки України від 11 серпня 2004 р. № 651 та зареєстрованим в Міністерстві
юстиції України 20 серпня 2004 р. за
№ 1036/9635, Типовими навчальними
планами для організації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти
системи Міністерства освіти і науки України, затвердженими наказом Міністерства
освіти і науки України від 22.07.2008 р. № 676, освітніми запитами дітей та їх
батьків.
II. Стратегія та процедури
забезпечення якості освіти
Стратегія та процедура
забезпечення якості освіти закладу базується на таких принципах:
·
принцип комплексного підходу, що розглядає діяльність закладу СЮТ як сукупність освітніх процесів, які
спрямовані на реалізацію визначених закладом
стратегічних цілей, при
цьому управління якістю освітніх послуг реалізується через функції планування, організації, мотивації та контролю;
·
принцип
цілісності, який вимагає єдності впливів освітньої діяльності, їх підпорядкованості, визначеній меті якості освітнього
процесу;
·
принцип безперервності, що свідчить про необхідність постійної
реалізації в закладі СЮТ, на різних
етапах процесу підготовки випускника закладу;
·
принцип розвитку,
що виходить з необхідності вдосконалення якості освітнього процесу
відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результативність освітньої
діяльності;
·
принцип партнерства, що враховує взаємозалежність та взаємну зацікавленість суб’єктів освітнього процесу,
відповідно до їх поточних та майбутніх потреб у досягненні високої якості освітнього процесу.
Внутрішня
система забезпечення якості в закладі
включає:
· стратегію та процедури забезпечення якості освіти;
· планування освітнього процесу;
·
оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
·
оприлюднені критерії,
правила і процедури
оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
·
оприлюднені критерії,
правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних
працівників СЮТ;
·
забезпечення
наявності інформаційних систем для ефективного управління станціей;
·
систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
·
створення
в СЮТ інклюзивного освітнього середовища, універсального
дизайну та розумного пристосування;
·
інші процедури
та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами СЮТ.
Метою функціонування
внутрішньої системи забезпечення якості освіти
в СЮТ є:
·
гарантування якості
освіти;
·
формування довіри
суспільства до позашкільної освіти;
·
постійне та послідовне підвищення якості освіти;
·
допомога суб’єктам освітньої діяльності у підвищенні якості освіти.
Завданнями внутрішньої системи забезпечення якості
освіти СЮТ є:
·
оновлення нормативно-методичної бази забезпечення якості
освіти та
освітньої діяльності в СЮТ;
·
постійний моніторинг змісту освіти;
·
спостереження за реалізацією освітнього процесу;
·
моніторинг технологій навчання;
·
моніторинг ресурсного потенціалу СЮТ;
·
моніторинг управління ресурсами та процесами;
·
спостереження за станом
соціально-психологічного середовища СЮТ;
·
контроль стану прозорості освітньої
діяльності та оприлюднення інформації щодо її результатів;
·
розроблення
рекомендацій щодо покращення якості освітньої діяльності та якості освіти,
участь у стратегічному плануванні тощо;
·
здійснення контролю виконання чинного законодавства в галузі
освіти, нормативних документів
управління освіти та науки, рішень координаційно- методичної та педагогічної ради СЮТ;
·
експертна оцінка ефективності результатів діяльності педагогічних працівників;
·
вивчення
результатів педагогічної діяльності, виявлення позитивних і негативних тенденцій в організації
освітнього процесу та розробка на цій основі
пропозицій з поширення
передового педагогічного досвіду
й усунення негативних тенденцій;
·
збір інформації, її обробка й накопичення для підготовки проектів
рішень педрад, методрад, оперативних нарад;
·
аналіз результатів реалізації наказів і розпоряджень у СЮТ;
·
надання методичної допомоги педагогічним працівникам у процесі контролю.
Основними
функціями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:
·
інформаційно-аналітична;
·
контрольно-діагностична;
·
корективно-регулятивна;
·
стимулююча.
Об'єктами внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:
·
освітній процес
(гурткові заняття);
·
результати виховної
діяльності;
·
методична робота;
·
робота з батьками.
Суб'єктами внутрішньої системи забезпечення якості
освіти є:
· керівник СЮТ і його заступник;
· особи, що мають відповідні повноваження згідно
з посадовими інструкціями і/або функціональними обов'язками.
Система внутрішнього забезпечення якості
передбачає контроль за:
· виконанням
Законів "Про освіту" та "Про позашкільну освіту";
·
використанням методичного забезпечення в освітньому процесі;
·
реалізацією
затверджених освітніх програм і навчальних планів, дотриманням затверджених навчальних графіків;
· реалізацією права вихованців на одержання якісної
освіти;
·
веденням
документації гуртків (календарно-тематичне планування, журнали
обліку навчальних занять,
плани занять керівників гуртків);
· організацією
учнівського самоврядування;
· профілактикою
булінгу серед вихованців;
· попередженням
дитячого травматизму;
·
дотриманням статуту,
правил внутрішнього трудового
розпорядку й інших
локальних актів СЮТ;
· охороною життя та здоров'я
учасників освітнього процесу;
· виконанням
прийнятих колективних рішень,
нормативних актів;
·
станом методичної роботи;
· роботою навчальних кабінетів
та лабораторій;
· раціональним
використанням наочного приладдя,
ТНЗ, ІКТ-технологій;
· станом спільної роботи СЮТ та громадськості;
· іншими питаннями
в рамках компетенції адміністрації СЮТ.
Методи контролю
за діяльністю керівника
гуртка:
·
анкетування;
·
тестування;
·
соціальне опитування;
·
моніторинг;
·
спостереження;
·
вивчення документації;
·
відвідування і аналіз
занять;
·
бесіда про діяльність вихованців;
·
результати освітньої діяльності вихованців.
Методи контролю за результатами освітньої діяльності:
·
спостереження;
·
усне опитування;
·
письмове опитування;
·
комбінована перевірка;
·
бесіда, анкетування, тестування;
·
перевірка документації.
Види внутрішньої системи забезпечення якості освіти (за змістом):
·
тематична (глибоке
вивчення певного конкретного питання у практиці
роботи методиста, керівника
гуртка);
·
фронтальна (усебічне
вивчення діяльності педагогічного
колективу, групи або керівника гуртка).
Форми внутрішньої системи забезпечення якості
освіти:
·
персональна (має місце як
при тематичному, так і
при фронтальному виді контролю);
·
узагальнююча (фронтальна);
Організація перевірки
стану кожного з питань змісту внутрішньої системи
забезпечення якості освіти складається з таких
етапів:
·
визначення мети контролю;
·
об'єктів контролю;
·
складання плану
контролю;
·
інструктаж учасників;
·
вибір форм і методів
контролю;
·
констатація фактичного стану справ;
·
об'єктивна оцінка цього стану;
·
висновки, що випливають з оцінки;
·
рекомендації або пропозиції з удосконалення освітнього процесу або усунення недоліків;
·
визначення строків
для ліквідації недоліків
або повторний контроль.
Директор СЮТ забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти та разом із заступником з навчально-виховної роботи здійснює контроль за її діяльністю. Координує роботу внутрішньої системи забезпечення якості освіти особа, призначена директором СЮТ. Як експерти до участі в контролі можуть залучатися сторонні компетентні організації й окремі фахівці.
Підстави для проведення контролю:
·
атестація педагогічних працівників;
· плановість
контролю;
·
перевірка стану справ для підготовки управлінських рішень.
Результати
контролю оформлюються у вигляді аналітичної довідки чи
наказу, в яких указується:
·
мета контролю;
·
строки;
·
склад комісії;
·
яка робота проведена у процесі контролю (відвідані заняття,
переглянута документація гуртка, проведені співбесіди);
·
констатація фактів,
що виявлені;
·
висновки;
·
рекомендації або пропозиції;
·
де підбиті підсумки
контролю (засідання методичних об’єднань, нарада при директору, нарада
при заступнику директора, індивідуально тощо).
Педагогічний працівник, який підлягає контролю,
має право:
· знати строки контролю та критерії оцінки його діяльності;
· знати мету, зміст,
види, форми та методи контролю,
· вчасно знайомитися з висновками та рекомендаціями адміністрації.
За підсумками контролю
з метою забезпечення якості освіти у залежності від його форми, цілей і задач,
а також з урахуванням реального стану справ:
·
проводяться
засідання педагогічної або координаційно-методичної ради, наради
при заступнику директора, робочі наради з педагогічним складом;
·
результати перевірок можуть ураховуватись при проведенні атестації
педагогічних працівників.
Директор СЮТ за результатами контролю, з метою забезпечення якості освіти приймає рішення:
·
про видання
відповідного наказу;
·
про обговорення підсумкових матеріалів контролю на засіданні педагогічної ради СЮТ;
·
про проведення повторного контролю із залученням певних
експертів;
·
про представлення до дисциплінарної відповідальності працівників;
·
про заохочення працівників;
·
інші рішення
в межах своєї компетенції.
Періодичність та види контролю визначаються адміністрацією СЮТ самостійно на навчальний рік (відповідно до перспективного плану роботи станції) у міру необхідності отримання об'єктивної інформації про реальний стан справ та результати діяльності працівників і доводяться до відома колективу.
III. Планування
освітнього процесу в закладі.
Метою освітнього процесу в СЮТ є розвиток
здібностей дітей та молоді
у сфері освіти, науки, культури, технічної та іншого виду
творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої само-
та/або професійної реалізації.
Основними завданнями є:
·
виховання громадянина України;
·
вільний розвиток
особистості та формування її соціально- громадського досвіду;
·
виховання у вихованців поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття
власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
·
виховання
у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій,
національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
·
виховання у вихованців шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
·
створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців;
·
здобуття вихованцями первинних професійних навичок
і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
·
формування у вихованців свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я
оточуючих, навичок безпечної поведінки;
·
задоволення освітньо - культурних потреб вихованців, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
·
задоволення потреб
вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
·
пошук, розвиток
та підтримка здібних,
обдарованих і талановитих вихованці;
·
вдосконалення фізичного
розвитку вихованців;
·
організація
дозвілля вихованців, пошук його нових форм;
профілактика бездоглядності, правопорушень;
·
виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки
та безпеки оточуючих;
·
формування здорового способу життя вихованців;
·
здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
Головні принципи
освітнього процесу:
гуманізація, що визначає пріоритети завдань творчої самореалізації особистості, її виховання, створення умов для вияву обдарованості і талантів здобувачів освіти, формування гуманної особистості;
єдність загальнолюдських і національних цінностей, що забезпечує у змісті освітнього процесу органічний зв’язок і духовну єдність української національної культури з культурою народів світу; визначає позашкільну освіту як важливий засіб національного розвитку й гармонізації національних іміжнаціональних відносин в Україні;
демократизація, що передбачає автономію закладів позашкільної освіти різних типів та форм власності у вирішенні основних питань змісту їх діяльності, розвитку різноманітних форм співробітництва та партнерства всіх учасників освітнього процесу;
науковість і системність, що полягає в забезпеченні оптимальних умов для інтегруючої функції освітніх процесів в умовах досягнення основної мети позашкільної освіти;
безперервність, наступність та інтеграція, що забезпечує єдність всіх ланок освіти, об’єднання зусиль СЮТ з іншими закладами та організаціями; цілісність і наступність позашкільної освіти, спрямованої на поглиблення та конкретизацію освітнього процесу; набуття освіти упродовж всього життя, за умови наступності та концентричності;
багатоукладність і варіативність, що передбачає можливість широкого вибору змісту, форми і засобів позашкільної освіти, альтернативність у задоволенні духовних запитів здобувачів освіти, їх пізнавальних та інтелектуальних можливостей та інтересів, запровадження поліваріантності навчальних програм, поглиблення і розширення їх практичної сприятливості, референції та індивідуалізованого освітнього процесу;
добровільність і доступність, що передбачає право вибору та доступності в забезпеченні потреб абсолютності у творчій самореалізації, духовному самовдосконаленні, здобутті додаткових знань, умінь та навичок, підготовки до активної професійної та громадської діяльності;
самостійність і активність особистості, що полягає у забезпеченні психолого-педагогічної атмосфери, яка сприяє виявленню, розвитку і реалізації здобувачами освіти пізнавальної самостійності, творчої активності, прояву обдарованості і таланту;
практична спрямованість, що передбачає набуття здобувачами освіти певних умінь і навичок, орієнтацію на трудову діяльність у ринкових умовах, їх розширення та розвиток, а також впровадження в життя за умов інтеграції з наукою і виробництвом.
Зміст освітнього процесу ґрунтується на засадах особистісного замовлення дітей і їх батьків. Ці замовлення постійно розвиваються, варіюються, в чому і простежується безперервна динамічність позашкільної освіти у СЮТ, її нестандартність та варіативність.
Навчальним планом в СЮТ передбачено організацію освітнього процесу за
напрямами:
спортивно-технічний що об’єднує в собі гуртки: авіа
моделювання, космічне макетування та конструювання
Інформаційно-технічний,
що
об’єднує в собі гуртки: основи комп’ютерної графіки, користувачі ПК; основи
комп’ютерного набору;
предметно-технічний, конструювання повітряних зміїв;
художньо-технічний, що об’єднує в собі
гуртки: технічний дизайн, паперопластика, геометричне моделювання, моделювання іграшок-сувенірів, виготовлення
сувенірів, цифрова фотографія, гончарство, конструювання та моделювання
одягу,художня кераміка
Декоративно-ужитковий, що об’єднує в собі гуртки: студія
образотворчого мистецтва, художня вишивка, живопис, декоративно ужиткове
мистецтво;
До закладу зараховуються
вихованці віком від 6 до 18 років. Зарахування вихованців може здійснюватися
протягом навчального року (в залежності від
комплектування гуртків.
Навчальний рік у закладі
починається з 01 вересня і закінчується 31 травня. Тривалість навчального
року встановлюється Міністерством освіти і науки України.
З 01 по 15 вересня здійснюється
комплектування гуртків для першого року навчання та доукомплектування гуртків
наступних років навчання. Цей період вважається робочим часом керівника гуртка.
У канікулярні дні СЮТ працює за
окремим планом, затвердженим директором.
Організація діяльності гуртків СЮТ початкового,
основного та вищого рівнів навчання здійснюється відповідно до навчального
плану, навчальних програм, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і
науки».
Навчальні програми
спортивно-технічного напряму, інформаційно-технічного, початково-технічного,
предметно-технічного напрямів, затверджені МОН України, лист від 07.10.2019 № 1/11-8872,
навчальні програми декоративно-ужиткового напряму, затверджені МОН України,
лист від 08.04.2016 р.
IV. Методичне забезпечення освітньої програми
Методична
робота в СЮТ – це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на
досягненнях науки, передового педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне
підвищення компетентності і професійної майстерності кожного педагогічного
працівника. Цей комплекс орієнтований перш за все на підвищення творчого
потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті – на підвищення
якості й ефективності освітнього процесу.
На
засіданнях методичної ради розглядаються
питання: про основні завдання керівників гуртків - методистів закладу позашкільної освіти, про
підготовку педагогів до заняття; про систему вимог до сучасного заняття.
формування системи цінностей засобами позашкільної освіти впровадження інформаційних технологій в
освітній процес; формування культури здоров’я вихованців.
Значна
увага приділяється роботі з обдарованими дітьми.
Ця робота
спрямована на досягнення високих результатів, ведеться облік результатів участі
вихованців у масових заходах.
Досвід
показує, що системна робота з обдарованими дітьми полягає у: залученні їх до
конкурсів, змагань; всеукраїнських масових заходів з науково-технічного
напрямку.
У
визначені терміни адміністрацією закладу забезпечується організація та
проведення: тижня відкритих дверей педагогів-майстрів; творчих галерей;
виставок; творчих майстерень педагогів; Адміністрацією закладу вивчаються та
узагальнюються матеріали з досвіду роботи керівників гуртків.
Практикується
проведення семінарів для методистів
закладів позашкільної освіти.
Педагогічний
колектив працює над упровадженням інформаційно-комп’ютерних технологій в
освітній процес закладу.
Удосконаленню
педагогічної майстерності та науково-методичному зростанню педагогів, підвищенню
їх фахового рівня, виявленню творчих, талановитих вихованців сприяють укладені
адміністрацією закладу угоди про співпрацю із закладами освіти міст та районів
області. Педагоги СЮТ публікують свої наробки у фахових виданнях, беруть участь
у конкурсах професійної майстерності.
Організація
методичної роботи у закладі позитивно сприяє підвищенню майстерності педагогів
та популяризації педагогічних здобутків; впровадженню в практику роботи нових
ефективних методів з даного напрямку; розвитку творчого потенціалу колективу..
V. Організація
освітнього процесу в закладі
Освітній
процес у закладі здійснюється диференційовано (відповідно до віку,
індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей,) з використанням
різних організаційних форм роботи: гурткова робота, виховна робота, змагання,
конкурси, виставки, оздоровчі збори, екскурсії, практична робота у майстернях,
Вибір
форм і методів навчання працівники закладу визначають самостійно, враховуючи
конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення очікуваних
результатів, зазначених в освітніх (навчальних) програмах.
Контроль
і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на
суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього
індивідуального розвитку в освітньому процесі.
Основними функціями оцінювання навчальних досягнень вихованців є:
·
контролююча
– визначається рівень досягнень
вихованців, рівень засвоєння нових знань;
·
навчальна
– організація підсумкової роботи, сприяє повторенню, поглибленню знань, їх систематизації, вдосконаленню вмінь і навичок;
·
діагностуюча
і коригуюча – з’ясування труднощів, які виникають у гуртківців під час навчання,
виявлення прогалин у знаннях гуртківця
та внесення педагогом
певних коректив;
·
стимулюючо-мотиваційна – підсумкова робота
розвиває відповідальність у вихованців, спонукає
їх до змагань, формує позитивний мотив до творчості;
·
виховна – формує у гуртківців вміння відповідально і зосереджено працювати, застосовувати прийоми контролю
і самоконтролю, сприяє розвитку активності та системності
у відвідуванні занять гуртка.
Оцінювання знань, вмінь, навичок вихованців базується на рівневій технології оцінювання. В основу оцінювання навчальних досягнень такої технології покладено орієнтири чотирьох рівнів: П, С, Д. В (початковий, середній, достатній і високий)
Рівень - сходинка, на якій у той чи інший момент перебуває вихованець, визначається за такими показниками:
-
початковий (репродуктивний) - відповідь вихованця
характеризується початковими
уявленнями про зміст програми, вихованець
виконує незначну частину практичних завдань та розумових
операцій відповідно набутим
знанням;
-
середній – вихованець знає основний навчальний матеріал, може виконувати завдання за зразком,
володіє елементарними технологічними і розумовими навичками;.
-
достатній – вихованець знає суттєві ознаки понять, явищ змісту програми;
вміє пояснювати основні
закономірності взаємозв’язку між розділами та темами; самостійно застосовує знання; здатний
до розумових операцій, самоаналізу своїх дій та вмінь, вміє
робити висновки, виправляти допущені помилки.
Відповідь вихованців повна, правильна, логічна,
обґрунтована, хоча інколи бракує власних
суджень. Вихованець здатний
самостійно застосовувати знання
не лише у знайомих, а й у змінених
ситуаціях;
-
високий рівень – знання вихованця є глибокими, міцними,
узагальненими, системними; вихованець уміє застосовувати їх для
виконання творчих завдань. Він вміло
і самостійно оцінює різноманітні ситуації, , явища, факти. Відстоює свою особисту позицію, виступає на заняттях в
ролі помічника педагога та майстра.
Рівневі показники оцінювання знань вихованців, це є перший показник ефективності роботи вихованців.
Участь вихованців у заходах, відповідно свого напряму гуртка та їх досягнення – це другий показник роботи вихованців.
Результати навчання вихованців визначені прогнозованим результатом.
Визначеним для кожного гуртка його навчальною програмою.
V. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників
Процедура оцінювання педагогічної діяльності педагогічного працівника включає в себе атестацію.
Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні розряди, педагогічні звання та тарифні розряди оплати праці.
Положення про атестацію педагогічних працівників затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 120 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Один із принципів організації атестації – здійснення комплексної оцінки діяльності педагогічного працівника, яка передбачає забезпечення всебічного розгляду матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивної атестації є всебічний аналіз освітнього процесу у закладі, вивчення думки батьків, учнів та колег педагога, який атестується тощо.
Визначення рівня результативності діяльності педагога, оцінювання за якими може стати підставою для визначення його кваліфікаційного рівня наведено в таблиці "Критерії оцінювання роботи педагогів позашкільного закладу".
Критерії підготовленості педагогів позашкільного закладу
І - високий рівень |
ІІ - середній рівень |
ІІІ - низький рівень |
Педагог застосовує знання на практиці, володіє методами аналізу й синтезу, психодіагностики:
вміє оцінювати свою
діяльність у контексті інноваційної позашкільної педагогіки. Творчо використовує наукові
й практичні досягнення. |
Педагог інколи має труднощі у застосуванні знань на прктиці, частково
володіє методами аналізу й синтезу, психодіагностики, не
завжди здатний оцінити
свою діяльність з точки зору інноваційної позашкільної педагогіки. Не завжди
вміє творчо використовувати наукові й практичні досягнення. |
Педагог
не вміє Оцінювати свою
педагогічну діяльність. На низькому рівні
володіє методами аналізу й синтезу, психодіагностики, не використовує в своїй роботі
наукові та практичні досягнення. Не може застосовувати свої знання в практичній діяльності. |
Педагог обізнаний із державними нормативними документами в галузі позашкільної освіти,
виховання, оволодів методикою проведення занять. Розуміє значення досягнень інноваційної вітчизняної і світової наукової та народної педагогіки, передового педагогічного досвіду. |
Педагог обізнаний із державними нормативними документами в галузі
позашкільної освіти і виховання, оволодів методикою виконання, але інколи має складнощі у визначенні їх головних завдань.
Знає досягнення інноваційної педагогіки, передовий педагогічний досвід, але не завжди може
застосовувати їх у своїй
діяльності. |
Педагог недостатньо обізнаний із державними нормативними документами в галузі позашкільної освіти й виховання, погано
орієнтується в питаннях інноваційної педагогіки, не до кінця
осягнув її методологічну основу. Недостатньо знає
досягнення вітчизняної і світової педагогіки, передовий досвід, не може виробити інноваційного стилю діяльності. |
У педагога сформовані вміння й навички
педагогічної діяльності, вироблений інноваційний стиль роботи, він здатний використовувати досягнення вітчизняної педагогіки, запроваджувати диференційно- діагностичну систему навчання. |
У педагога в основному сформовані
вміння і навички педагогічної діяльності, але інноваційний стиль роботи
не вироблений. Він
має труднощі у використанні досягнень вітчизняної і світової педагогіки,запровадженні диференційно- діагностичної системи навчання. |
У педагога недостатньо сформовані вміння й навички педагогічної діяльності. Він може виробити інноваційний стиль діяльності, не вміє
використовувати досягнення вітчизняної та світової педагогіки, не
може запроваджувати диференційно- діагностичну систему навчання. |
Ефективність роботи керівника гуртка визначається рівневими показниками оцінювання знань вихованців, а також участю вихованців у заходах, відповідно свого напряму гуртка, та їх досягнення на змаганнях, конкурсах, виставках тощо.
VI. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності
Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково- педагогічними та науковими працівниками передбачає:
·
посилання
на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
· дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні
права;
·
надання
достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну
педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
·
контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
· об’єктивне оцінювання результатів навчання.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
·
самостійне виконання
навчальних завдань (для осіб з особливими освітніми
потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
·
посилання
на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
· дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні
права;
·
надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Порушенням академічної доброчесності вважається:
·
академічний
плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих
іншими особами, як результатів власного
дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів
мистецтва) інших авторів
без зазначення авторства;
·
самоплагіат
- оприлюднення (частково або
повністю) власних раніше опублікованих наукових
результатів як нових наукових результатів;
·
фабрикація - вигадування даних чи фактів,
що використовуються в освітньому процесі
або наукових дослідженнях;
·
фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних
даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
·
списування - виконання письмових
робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема
під час оцінювання результатів навчання;
·
обман -
надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат,
самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
·
хабарництво
- надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг
чи будь- яких інших благ матеріального або нематеріального характеру
з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
·
необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення
або заниження оцінки
результатів навчання здобувачів
освіти.
За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники СЮТ можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
·
відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання,
кваліфікаційного розряду;
· позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати
визначені законом посади.
За порушення
академічної доброчесності здобувачі
освіти можуть бути
притягнені до такої академічної відповідальності:
·
відрахування з СЮТ;
· повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої
програми.
Види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначені Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу закладу освіти.
Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
·
ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
·
особисто
або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких
пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення
академічної доброчесності;
·
знати про
дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
·
оскаржити
рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу,
уповноваженого розглядати апеляції, або
до суду.
VII.Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу
Станція юних техніків створює та розвиває освітнє середовище для забезпечення сприятливих умов щодо навчальної та виховної діяльності, підтримки учнів. Матеріально-технічне забезпечення відповідає ліцензійним та акредитаційним вимогам: освітній процес здійснюється у майстернях та лабораторіях. У приміщенні СЮТ є доступ до Інтернету. Вироблення навичок самостійної роботи гуртківців відбувається під час виконання індивідуальних завдань протягом усього навчального періоду (ділові та рольові ігри, ситуативні задачі, семінарські заняття, круглі столи, участь у конференціях, впровадження інноваційних технологій тощо).
Відповідальні за впровадження та виконання: адміністративно- господарська частина,
завгоспом СЮТ, керівники гуртків.
VIII. Інклюзивне освітнє середовище, універсальний дизайн та розумне пристосування.
Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб.
Універсальний дизайн закладу створюється на таких принципах:
1.
Рівність і доступність використання.
Надання однакових засобів для всіх користувачів: для уникнення відособлення окремих груп населення.
2.
Гнучкість використання.
Дизайн повинен забезпечити наявність широкого переліку індивідуальних налаштувань і можливостей з урахуванням потреб користувачів.
3.
Просте та зручне використання.
Дизайн повинен забезпечувати простоту та інтуїтивність використання незалежно від досвіду, освіти, мовного рівня та віку користувача.
4.
Сприйняття
інформації з урахуванням різних сенсорних можливостей користувачів.
Дизайн повинен сприяти ефективному донесенню всієї необхідної інформації до користувача незалежно від зовнішніх умов або можливостей сприйняття користувача.
5. Припустимість
помилок.
Дизайн повинен звести до мінімуму можливість виникнення ризиків і шкідливих наслідків випадкових або ненавмисних дій користувачів.
6. Низький рівень фізичних
зусиль.
Дизайн розраховано на затрату незначних фізичних ресурсів користувачів, на мінімальний рівень стомлюваності.
7. Наявність необхідного розміру
і простору.
Наявність необхідного розміру і простору при підході, під’їзді та різноманітних діях, незважаючи на фізичні параметри, стан і ступінь мобільності користувача.
Організаційно – педагогічна діяльність
|
Охоплена аудиторія
|
результат
|
Складання плану роботи
з методичної та організаційно – масової роботи
|
Директор, заступник директора, методист, керівники
гуртків
|
Система навчально – виховної та масової роботи в СЮТ
|
Складання графіку роботи адміністрації, та керівників
гуртків
|
Адміністрація, керівники гуртків
|
Складання графіка роботи
|
Методичні об‛еднання керівників гуртків
|
Керівники гуртків за напрямками роботи СЮТ
|
Своєчасне вивчення нормативних документів, висвітлення
проблеми навчання і виховання в гуртках, визначення стратегії їх вирішення,
пропаганда передового педагогічного досвіду, удосконалення педагогічної
майстерності педагогів
|
Функціонування активу гуртківців СЮТ, та батьківського
комітету СЮТ
|
Адміністрація, керівники гуртків СЮТ
|
Організаційні й проблемні питання діяльності закладу
|
Ведення «соціальних паспортів» гуртка
|
Керівники гуртків СЮТ
|
Інформаційна забезпеченість, соціальний захист дітей
пільгової категорії.
|
Функціонування інформаційних стендів організаційно –
масової, навчально – виховної роботи в СЮТ, атестації працівників. З охорони
праці й безпеки життєдіяльності
|
Педагогічний колектив СЮТ, вихованці, батьки
|
Оприлюднення поточної інформації стосовно навчально –
виховної роботи, організаційні питання проведення атестаційних заходів
інформація що до роботи з охорони праці.
|
Ведення книги внутригурткового контролю
|
Керівники гуртків
|
Контроль за організацією навчальної діяльності, ведення
гурткової документації.
|
Проведення нарад з керівниками гуртків щодо ведення гурткової
документації, планування і організація масових заходів тощо
|
Керівники гуртків
|
Якісна організація навчально – виховного процесу
|
Прийоми поточних звітів керівників гуртків, складання
узагальнених звітів
|
Колектив СЮТ
|
Відстеження результативності роботи СЮТ, надання
інформації до управління освіти
|
Організація масових заходів в СЮТ
|
Керівники СЮТ
|
Поглиблення знань в гуртках СЮТ, виховувати позитивні
риси характеру у гуртківців, організованість
|
-
Поповнення
навчально – методичної матеріально
технічної бази;
-
Поточне і
перспективне планування закладу;
-
Організація
профільного і до профільного навчання в гуртках;
-
Облік успішності
учнів
-
Контроль за
відвідуванням занять учнями
-
Розробка та
координація навчально – предметної документації,координація роботи з
виконання навчальних програм у гуртках СЮТ
-
Упровадження
інноваційних технологій.
|
Робота в станції юних техніків ведеться відповідно до
нормативно – правової бази, згідно з річним планом СЮТ. Документація закладу
оформлена відповідно до вимог .в СЮТ ведеться моніторинг успішності
вихованців участь ії в Всеукраїнських,
обласних, міських конкурсах та виставках , благодійних акціях та аукціонах.
Протягом 2017-2019 рр вивчається питання викладання
поточного матеріалу в гуртках інформаційно – технічного напрямку, спортивно –
технічного напрямку, науково – технічного напрямку, початково технічного
напрямку, художньо технічного напрямку, декоративно ужитковому напрямку та
художно – естетичному напрямках.
Визначенні питання заслухувалися на нарадах при
директорі, педагогічних нарадах, за результатами видані певні документи.
Показниками ефективності діяльності з організації
навчально – виховного процесу є підвищення якості виконаних робіт,
результативність участі в Всеукраїнських, обласних, та міських конкурсах та
виставках, підвищення рівня життєвих компітентностей вихованців.
|
Інформаційно-аналітична довідка
про роботу закладу позашкільної освіти
у 2024 навчальному році
ВСТУП
Керуючись Законами України «Про позашкільну освіту»
Положенням про позашкільний навчальний заклад, листів МОН від 06.03.2022 №
1/3544-22 «Про забезпечення освітнього процесу в закладах позашкільної освіти
під час дії воєнного стану», листом від 29.03.2022 № 1/3737-22 «Про
забезпечення психологічного супроводу часників освітнього процесу в умовах
воєнного стану», листом від 14.04.2022 № 1/4142-22 «Про організацію роботи
закладів позашкільної освіти», колектив комунального
позашкільного закладу станція юних техніків організував освітню діяльність в
закладі.
У 2024 н.р. педагогічний колектив СЮТ продовжив
роботу над науково-методичною проблемою: «Впровадження інноваційних технологій в
освітній процес закладу»; мета: створення сприятливих умов для повноцінного
морального, психологічного, духовного, фізичного розвитку дітей, становлення
творчої особистості, здатної до продуктивної праці.
Педколектив закладу спрямував свою діяльність
у 2024 н.р. на:
1.
Збереження та розвиток
мережі гуртків, студій та інших творчих об’єднань закладу для забезпечення
рівного доступу дітей та молоді з урахуванням їх особистих потреб до навчання,
розвитку та самореалізації засобами позашкільної освіти.
2.
Створення в закладі
безпечних умов перебування учасників освітнього процесу під час дії режиму
воєнного стану.
3.
Проведення освітнього
процесу в очно - дистанційному режимі відповідно
до без пекової ситуації в регіоні.
4.
Урізноманітнення напрямів
позашкільної освіти, вдосконалення її організаційних форм, методів і засобів
освітнього процесу та способів їх реалізації шляхом впровадження новітніх
педагогічних технологій.
5.
Реалізація системи
заходів щодо активізації національно-патріотичного виховання гуртківців,
організація виховного процесу в закладі на формування української ідентичності.
6. Роботу
педагогічного колективу над реалізацією науково-методичної проблеми шляхом:
-
Спрямувати всі напрями
методичної роботи на розвиток творчого потенціалу педагогів у контексті
реалізації проблемної теми;
-
Розробити
науково-методичній раді закладу рекомендацій щодо реалізації проблем;
-
Підготувати та провести
педагогічні та науково-методичні ради з відповідною тематикою;
-
Вивчити, апробувати
існуючий досвід роботи;
-
Створити банк інформації
щодо впровадження проблемної теми в освітній процес;
-
Організувати дієву
самоосвітню роботу педагогів із визначеної проблеми;
-
Розробити алгоритми,
пам’ятки, рекомендації, дорожні карти для дітей і батьків;
- Проаналізувати
навчально-методичну та матеріальну базу кабінетів, вжити заходи до їх
поліпшення;
- Випустити
методичний бюлетень з досвіду роботи над проблемою.
7. Підвищення рейтингових показників результативності участі педагогів закладу та їх
вихованців в професійних, організаційно-масових та культурно-мистецьких заходах
різних напрямків та рівнів.
В поточному навчальному
році в закладі позашкільної освіти працювало 14 творче
об’єднання, в яких було залучено 300
вихованці
Напрямки діяльності
Управління освітнім процесом, підвищення його
якості та ефективності забезпечувалось документами планування роботи:
перспективним, річним, місячними та тижневими планами.
В основу системи планування роботи закладу
покладені державні нормативні документи про позашкільну освіту, реалізація яких
направлена на створення умов отримання позашкільної освіти, а також формування
активної, всебічно розвиненої, конкуренто спроможної особистості, здатної жити
в сучасному суспільстві, успішно будувати своє життя.
Основним документом, який регламентує
діяльність закладу СЮТ протягом навчального року є річний план, який
складається на основі глибокого аналізу результатів роботи за попередній
навчальний рік, обговорюється та затверджується педагогічною радою,
підтверджується наказом по установі. На виконання поставлених перед
педагогічним колективом завдань було складено:
-
Освітню програму закладу
позашкільної освіти СЮТ;
-
Програму розвитку;
-
річний план роботи
закладу;
-
план роботи методичного
кабінету;
-
план роботи заступника
директора з навчально-виховної роботи;
-
план роботи з
організаційно-масової роботи;
-
графік проведення
основних методичних заходів з педагогічними кадрами;
-
графік внутрішнього
контролю навчально-виховного процесу закладу;
-
перспективний план-графік
атестації педагогів;
-
план тематики засідань
педагогічних та методичних рад;
План роботи творчих, динамічних та інших груп, які вирішують
конкретні
або раптово виникаючі проблеми в освітньому
процесі закладу, різноманітні заходи щодо виконання завдань.
Освітній процес в закладі позашкільної освіти
забезпечували в поточному навчальному році 9 педагогічні працівники.
В 2024 н.р. заклад був повністю забезпечений педагогічними
кадрами.
Протягом навчального року впроваджувались
різні форми роботи з педагогічним колективом: науково-методична рада, школа
педагогічної майстерності, творчі групи за напрямками діяльності, інструктивно -методичні
наради, семінари-практикуми, тренінги, впровадження дієвих освітніх послуг
закладам освіти міста.
Робота з охорони праці, безпеки
життєдіяльності, профілактики травматизму дітей у побуті та під час
навчально-виховного процесу визначається у діяльності педагогічного колективу
як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про
охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування,
утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації
навчально-виховного процесу та інших численних нормативних актів, які
регламентують роботу позашкільного закладу з цих питань. Стан цієї роботи
знаходиться під постійним контролем адміністрації. Робота з цього питання чітко
сплановано та затверджено в установленому порядку.
В кожному гуртку є куточок з техніки безпеки
де знаходяться Правила поведінки, Правила техніки безпеки, відповідно до
профілю гуртка. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових
днів, змінні пори року, проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед
дітей, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються
цільові інструктажі з вихованцями перед екскурсіями, масовими заходами. Перед
початком занять в гуртку його керівником проводяться бесіди з дітьми з правил
техніки безпеки при проведенні певного виду робіт.
У 2024 н.р. керівники гуртків закладу
працювали за програмами:
- типовими, які мають гриф Міністерства освіти
і науки України;
Вели документацію відповідно до «Переліку
обов’язкової документації для позашкільних навчальних закладів» у встановленому
порядку. Всі гуртки забезпечені навчальними кабінетами, які відповідають
санітарно-гігієнічним нормам і вимогам. Заняття проходять на належному
методичному рівні, діти мають певні знання, володіють практичними вміннями і
навичками з обраних предметів, із задоволенням відвідують заняття гуртків,
дотримуються правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. Заняття
проводяться згідно затвердженого розкладу.
Адміністрацією закладу ведеться постійний
моніторинг за виконанням всіх вимог до педагога позашкільного закладу.
Внутрішній контроль здійснювався планомірно та
системно, згідно з програмою розвитку закладу та річним планами роботи закладу,
поточними планами роботи директора та заступника директора, графіками атестації
тощо.
Виконання управлінських рішень, проходження
освітнього процесу знаходиться під постійним контролем адміністрації установи.
З метою системності у внутрішньому контролі
закладу складаються різноманітні графіки: відвідування занять гуртків,
відкритих занять творчих об'єднань вихованцями тощо.
Ведеться контроль за веденням документації:
навчально-виховних планів, журналів, інструктажів з техніки безпеки, журнали
гурткової роботи перевіряються систематично, не рідше 2-х разів на рік.
Результати перевірки заносяться в інформаційну довідку внутрішнього контролю, а
також фіксуються на відповідній сторінці журналу гурткової роботи. За
наслідками перевірки журналів видається наказ.
В зв’язку із введенням воєнного стану в
Україні в закладі освітній процес в СЮТ проходив в змішаному форматі.
Керівники гуртків за допомогою цифрових
технологій проводили заняття в змішаному форматі. Було проведено коригування календарних планів
відповідно до змішаної форми навчання. Педагоги користувались різними засобами
зв’язку з вихованцями гуртків: месенджер, фейсбук, телеграм, інстаграм,
вайбер, ютуб – канал СЮТ, проводили
онлайн–заняття.
Педагогічні працівники СЮТ активно залучали до
освітньої діяльності дітей внутрішньо переміщених осіб.
Педагоги закладу організували та проводили
змістовне дозвілля для дітей внутрішньо переміщених осіб та дітей волонтерів.
До дозвілля було залучено дітей різних вікових категорій: дошкільний, молодший,
середній, старший шкільний вік. Роботу було організовано за різними напрямами
діяльності:
- проведення
майстер-класів: вироби з фуамірана,
папера, образотворче мистецтво,
виготовлення та оздоблення прикрас, художнє ліплення з глини,
пап’є-маше;
- проведення
творчих занять: аквагрим, виготовлення вітальних листівок, вироби з ниток та
фоамірану;
-
залучались діти і до
активного дозвілля;
-
ознайомлювали дітей з
традиціями рідного краю та місцевого колориту, зокрема, свято Великодня,
ярмарок Великодніх сувенірів, День вишиванки, День матері,
-
Участь у фото- челенжі
«Моя перемога» (презентація колекції мотанок);
-
Участь у фото-челенжі .
Презентація колекції брелків з українською тасьмою.
Активно включались педагоги закладу до участі
в дистанційних конкурсах, змаганнях, фестивалях, де здобули призові місця.
- Обласна онлайн- виставка дитячих робіт
«Ярмарок великодніх сувенірів»;
- Участь в обласному фото-челенжі «Моя
вишиванка – мій оберіг» до Дня вишиванки;
- Участь в обласному фото виставці «Уклон
тобі, мамо, берегине роду»;
- Участь в обласній акції «Небесні Янголята»;
- Участь в обласній онлайн акції До Дня батька;
- Участь в обласній онлайн-виставці «Хай в
серці кожної дитини живе любов до України» до Дня незалежності України;
- Участь в обласній онлайн-акції «Сонях-квітка
Героїв» до Дня пам`яті Захисників України;
Виховна
робота закладу була спрямована на забезпечення потреби особистості у творчій
самореалізації. Інтелектуального,
духовного і фізичного розвитку, підготовки до активної професійної та
громадської діяльності вихованців, учнів, слухачів, створення сприятливих умов
для соціального захисту та організації змістовного дозвілля вихованців.
Організація
методичної роботи з травня місяця була
спрямована на пошук і створення нових структурних форм діяльності у творчих
об’єднань закладу, впровадженню інноваційних форм і методів роботи з
національно-патріотичного виховання. Розроблялася система роботи з педагогами,
яка спиралася на онлайн заняття як індивідуальної та групової форми навчання.
Кожен керівник гуртка планував та реалізовував свою
діяльність за профілем гуртка, враховуючи проблемні питання, річний план
закладу та програму гуртка
На базі 3х шкіл, які обладнані бомбосховища працювали
9 керівників гуртків за 14 напрямками.
у ЗОШ № 13 (с. Малотаранівка)–
працювали гуртки: «Художня вишивка» (1
гр.–10 дітей) і «Конструювання та моделювання одягу» (1 гр.–10 дітей); «Моделювання іграшок – сувенірів»
(2 гр.–20 дітей) керівник гуртків – методист
Морозова О.С.;
«Виготовлення сувенірів» (2 гр.210 дітей) і
«Технічний дизайн» (2 гр.–20 дітей) керівник гуртків Каленська Н.І.;
«Виготовлення сувенірів» керівник гуртка
Цапаєва В.В. (2 гр.–20 дітей);
«Паперопластика» керівник гуртка Ісіметова
Л.В. (2 гр.–20 дітей);
у НВК (ЗОШ № 32) (с. Шабельківка) –
працювали гуртки: «Декоративно – ужиткове мистецтво» (1 гр.–10 дітей) і
«Художня кераміка» (1 гр.–10 дітей) керівник гуртків Умарова Н.А.;
«Декоративно
– образотворче мистецтво» (1 гр.–10
дітей) і «Цифрова фотографія» (1 гр.–10 дітей) керівник гуртків Триценко
С.В.; «Технічний
дизайн вторинної сировини» (2 гр.–20 дітей) керівник гуртків Любим Н.Я.;
«Гурток образотворчого мистецтва»
(1 гр.–10 дітей) і «Технічний дизайн» (1 гр.–10 дітей) керівник гуртків Іванова
А.В.;
«Художня кераміка» (1 гр.–10 дітей) і «Солоне тісто» (1 гр.–10 дітей)
керівник гуртків Умарова К.К.;
у
ліцеї № 35 ім. Валентина Шеймана – працювали гуртки: «Декоративно – ужиткове
мистецтво» (1 гр.–10 дітей) і «Художня кераміка» (1 гр.–10 дітей) керівник
гуртків Умарова Н.А ;
«Декоративно – образотворче мистецтво». (1 гр.–10 дітей) і «Цифрова
фотографія» (1 гр.–10 дітей) керівник гуртків Триценко С.В.;
«Гурток образотворчого мистецтва»
(1 гр.–10 дітей) і «Технічний дизайн» (1 гр.–10 дітей) керівник гуртків Іванова
А.В.;
«Художня кераміка» (1 гр.–10 дітей) і «Солоне тісто» (1 гр.–10 дітей)
керівник гуртків Умарова К.К..
Специфіка
роботи у гуртках дозволила побудувати гнучкий графік занять, де діти мали змогу
підлаштовувати темп навчання під себе. Вони могли переглядати фото та відео,
теоретичні матеріали на різних платформах Google, Facebook, Viber, Telegram і YouTube – який був створений у червні місяці
і вже налічує понад 130 авторських проектів і майстер-класів. YouTube канал
розширив можливість спілкування з вихованцями і їх батьками, керівниками
гуртків, соціальними партнерами і просто з його відвідувачами, що дозволило
вчім бажаючим у вільний час скористатися підготовленою для них
інформацією.
Навчання велося завдяки:
-
використанню тих засобів дистанційного навчання, які кожному підходять і відповідають тим можливостям, які мають
наші гуртківці. Google Classroom - це дистанційне навчання, яким користались у
СЮТ, але живе спілкування, хоч і через комп’ютер, дітям було потрібне
найбільше.
-
додатково використовували Viber та електронну пошту, де діти могли відправляти
виконані завдання.
- велику роль грали різні соціальні умови, в
яких живуть гуртківці і вони впливали та
різні технологічні моменти – у багатьох
просто немає ні гаджетів ні інтернету; тому були і такі групи дітей,
яким було дуже складно навчатися в умовах онлайн навчання ( їм потрібна
підтримка - наші педагоги індивідуально
з ними працювали). Для цієї роботи була спланована низка задач:
- це
і розроблені правила дистанційного навчання у закладах де є бомбосховища;
- і
використання синхронного і асинхронного дистанційного навчання;
- і
надання можливість вихованцям працювати парами, у групах над якимись проектами;
-
готували листи подяки гуртківцям за те, що вони мають бажання навчатися
чомусь новому, а їх батькам – що підтримують і їх і керівників гуртків.
Методичний кабінет має у наявності навчальні
програми за всіма напрямами роботи гуртків, які складені у друкованому вигляді.
А каталог навчальних програм для гуртків закладів позашкільної освіти має і
електронний вигляд.
Педагоги
СЮТ підвищували свій професійний рівень через структуру методичної роботи: були
активними учасниками засідань методичних об’єднань, семінарів та семінарів –
практикумів. Постійно отримували індивідуальні консультації. Підвищення кваліфікації
педагогічних працівників та керівних кадрів відповідало нормативним вимогам. Основними формами методичної роботи були методичні
об’єднання керівників гуртків, які поділялися на:- МО керівників гуртків
декоративно-ужиткового мистецтва та початкового моделювання; - МО керівників
гуртків спортивно-технічного напрямку та технічної творчості.
Було проведено дві педагогічні
ради, методичне об’єднання, семінари як оф лайн так і он лайн. Педагогічні працівники приймали активну участь у проведенні цих заходів.
Було підготовлено багато виступів з різних питань:
керівник гуртка К.К. Умарова «Художня кераміка», Виступ «Інтерактивні методи
навчання в роботі гуртків», «Особливості діяльності керівника гуртка з дітьми
різновікових категорій»;
керівник гуртка – методист О.С. Морозова - Виступ «Профорієнтаційна робота керівника гуртка.
Професія швачка», Виступ «Вишиванка – сучасний погляд на наше минуле, Досвід
роботи гуртка «Художня вишивка»;
керівник гуртка Н.А. Умарова- Виступи на педагогічних радах «Досвід роботи керівника
гуртка», «Педагогічна технологія створення ситуації успіху», «Творчий керівник
– обдарований вихованець»;
керівник гуртка С.В.
Триценко- Презентація роботи гуртка
«Декоративно –образотворчого мистецтва» - «Українські традиції під час
малювання»;
керівник гуртка А.В. Іванова
- «Актуальність
образотворчого мистецтва», «Розвиток просторового мислення», «Формування
здорового способу життя шляхом малювання на природі».
Одним
із пріоритетних напрямів методичної роботи з педагогічними кадрами - робота з
малодосвідченими педагогами. В закладі продовжує працювала школа адаптації
молодих і малодосвідчених педагогів, робота якої спрямована на розвиток творчих здібностей
молодого педагога, підвищення рівня його професійної майстерності шляхом
запровадження нових ідей і підходів. До складу входять педагоги зі стажем
роботи до 6 років. На засіданнях «Школи малодосвідченого педагога» розглядалися
питання про типи занять та їх структура, проектування занять, управління
навчально-виховним процесом, особливості педагогічної діяльності з дітьми
різновікових груп та ін. Свою майстерність підвищували 2 педагоги: К.К. Умарова
- керівник гуртка «Художня кераміка» і А.В. Іванова - керівник гуртка
«Образотворчого мистецтва».
Постійно
діяв методичний пункт допомоги, до якого зверталися як педагоги
позашкільники, так і педагогічні працівники загальноосвітніх закладів міста з
питань самоосвітньої діяльності і підготовки і проведення майстер – класів.
Педагогами СЮТ за цей період обиралися різні
форми проходження курсової підготовки та підвищення педагогічної кваліфікації. Заходи проводилися у онлайн форматі: різноманітні методологічні семінари з позашкільної освіти, інтернет–конференції,
вебінари, тренінги, модулі, відео тренінги, онлайн – курси, онлайн – марафони,
дистанційні онлайн – конференції, науково-практична онлайн конференції і методологічні
семінари.
Це такі суб’єкта
підвищення кваліфікації як:
Донбаський державний педагогічний університет ДДПУ, Донецький обласний центр
темної творчості дітей та юнацтва ДОЦТТДЮ, Міжнародна
асоціація позашкільної освіти міста Київ - «Кафедра позашкільної освіти УДУ імені М. Драгоманова, Освітній проект ТОВ «ВСЕОСВІТА», Освітній проект «На Урок», Платформа відкритих онлайн- курсів PROMETHEUS (Український
громадський проект масових відкритих онлайн - курсів Prometheus), Студія онлайн-освіти EdEra (ТОВ
«ЕДЮКЕЙШНАЛ ЕРА»), Онлайн – освіта, Дистанційна
Академія, Видавнича група ОСНОВА, Платформа цифрового видавництва MCFR, Онлайн-освіта www.eduhub.in.ua. Інститут обдарованої дитини НАПН
України, платформа ESENT, ГО «НППУ».
Самоосвіта керівників гуртків у цей час
також здійснювалася завдяки створенню власних
блогів та веб сторінок за профілем гуртка, підготовці презентацій та проведення
он-лайн майстер – класів.
О.С. Морозова керівник гуртка- методист: має власний блог де розміщені
майстер-класи
(перейти за посиланням на ютуб-канал) https://www.youtube.com/channel/UCme4BbMYUYZi0FFHF8uMD2w/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0
А.В. Іванова керівник гуртка теж має свій блог і ось посилання
https://a099a.blogspot.com/
У електронному вигляді створений банк
публікацій наших педагогів, який постійно оновлюється та поповнюється.
керівник гуртка – методист Морозова О.С. має
такі поповнення:
-
майстер-клас «Підвіска з українською тасьмою» https://vsimosvita.com/pidviska-z-ukrayinskoyu-tasmoyu/
-
Мотанка. Інструкційна картка виготовленя та фото- обзор робіт https://vsimosvita.com/motanka-majster-klas/
-
Презентація творчого проекту
"Інтер`єрна лялька" https://vsimosvita.com/inter-na-lyalka/
-
майстер-клас Привітальна листівка до Дня батька https://vsimosvita.com/pryvitalna-lystivka-do-dnya-batka-majster-klas/
Самоосвітню діяльність педагогів ми
бачимо у соціальних мережах Facebook і YouTube по
висвітленню низки майстер - класів та участі у конференціях.
Колектив закладу приймав активну
участь у міській конференції освітян міста 19.08.2024р. «Спільно. Дія.
Проактивний педагог – амбасадор освіти» і провів для учасників конференції
майстер –класи арт- терапії по різним напрямам: виготовляли авторські листівки
з елементами вишивки шовковими стрічками та оздоблені української тасьмою,
робили тату-розпис на руці хною та олівцем для боді-арту, власноруч виготовляли
авторські закладки в українському стилі для блокнотів.
Створено
методичну та практичну допомогу у наданні освітніх послуг загальноосвітніми
закладам міста, для популяризації технічних видів творчості та для збереження історичних надбань декоративно -
ужиткового мистецтва рідного краю. Колектив надає ці освітні
послуги закладам освіти міста за такими напрямками творчих проектів: «Яскраве життя
вторинної сировини», «Квітковий вернісаж», «Інтер’єра лялька», «Сучасна
українська вишивка», «Твоя дорога до храму», «Різдвяний та великодній декор,
писанкарство», «Обереги надбання української культури», «Обереги, які рятують
життя», «Парад вітальних листівок», «Творчість Марії Приймаченко»,
«Нетрадиційні техніки образотворчого мистецтва», «Сучасна художня вишивка
шовковими стрічками», «Вироби з вторинної сировини», «Художні традиції рідного
краю», «Дарунки природи для дитячої творчості», «Український традиційний вінок
у сучасному інтер’єрі».
23.08.2024р. Під час проведення
педагогічної ради зустріч із педагогічним колективом ЗОШ
№ 11 і 23 на базі ЗОШ № 13 (с. Малотаранівка) і проведення
майстер –класів арт- терапії по різним напрямам: оформлювали пам’ятні
адреси для педагогів, які у на пенсію, під шум прибою малювали морські пейзажі,
виготовляли дівчинок – берегинь з кольорового паперу та виготовляли вітальні
листівки.
29.09.2024р. зустріч із педагогічним колективом НВК
(ЗОШ № 32) (с.
Шабельківка) і проведення майстер
–класів арт- терапії по різним напрямам роботи: малювали у новій техніці за
допомогою кофейного розчину малюнки кофейні зерняти, власноруч оформлювали
обереги – підкови і обереги – серця, ознайомилися з виготовленням листівок і
закладок. Методичний відділ закладу
приймав активну участь у підготовці та проведення цього заходу, а також
оформлював і розмістив на YouTube каналі проекти «Робота з вторинною
сировиною» і «Обереги надбання українського народу».
Поряд з цим у методичній роботі закладу є і ряд
проблем, а саме: недостатня діяльність методичної ради з організації, контролю
й аналізу методичної роботи в закладі.
Потребує покращення робота з
розробки педагогічних проектів і положень.
Слід
поглибити підготовку і проведення онлайн семінарів, занять шкіл для педагогів закладу та загально освітніх
шкіл нашого міста.
Треба вдосконалити дистанційну роботу
педагогів і вихованців, покращити участь педагогів у творчих конкурсах.
Звернути увагу на доцільне здійснювати
подальшої координації змісту методичної роботи зі змістом діяльності КУ «Центр
професійного розвитку педагогічних працівників Краматорської міської ради».
Роботу
по вивченню становлення професійної майстерності керівників гуртків слід спрямувати на оволодіння інструментарієм
вироблення власного оновленого стилю діяльності в умовах воєнного стану.
Педагогічний
колектив закладу працював над створенням єдиного інформаційного простору. Це і
удосконалення технічного обладнання і розвиток інформаційної культури
педагогічних кадрів.
Аналіз
стану методичної роботи закладу дає підставу вважати, що загальна науково -
методична робота педагогічним колективом реалізується.
В 2024 н.р. адміністрація закладу продовжила
роботу щодо зміцнення та покращення матеріально-технічної бази закладу,
створення сприятливих умов для роботи педагогів та дитячих творчих колективів.
Протягом
року проведено такий обсяг робіт:
-
підготовка навчальних
кабінетів, службових приміщень, території до
нового навчального року;
-
затвердження акту
готовності до роботи в новому навчальному році;
-
підготовка приміщень
закладу до осінньо-зимового періоду;
-
перевірка стану
дотримання правил санітарно-гігієнічного режиму під час
проведення занять;
-
перевірка дотримання
правил техніки безпеки та пожежної безпеки в
приміщенні закладу;
-
проведення огляду
навчальних кабінетів та приміщень щодо санітарно-
гігієнічного та протипожежного стану;
-
розпочато ремонт захисної
споруди цивільного захисту.
Матеріально-технічне
забезпечення за навчальний рік не було
достатнім в зв’язку із воєнним станом в Україні.
В 2024 н.р. адміністрація закладу продовжила
роботу щодо зміцнення та покращення матеріально-технічної бази закладу,
створення сприятливих умов для роботи педагогів та дитячих творчих колективів.
Протягом
року проведено такий обсяг робіт:
-
підготовка навчальних
кабінетів, службових приміщень, території до
нового навчального року;
-
затвердження акту
готовності до роботи в новому навчальному році;
-
підготовка приміщень
закладу до осінньо-зимового періоду;
-
перевірка стану
дотримання правил санітарно-гігієнічного режиму під час
проведення занять;
-
перевірка дотримання
правил техніки безпеки та пожежної безпеки в
приміщенні закладу;
-
проведення огляду
навчальних кабінетів та приміщень щодо санітарно-
гігієнічного та протипожежного стану;
-
розпочато ремонт захисної
споруди цивільного захисту.
Матеріально-технічне забезпечення за
навчальний рік не було достатнім в
зв’язку із воєнним станом в Україні.
Немає коментарів:
Дописати коментар